CGMB a dat undă verde pasajului subteran la Piaţa Sudului

Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a aprobat, vineri, documentaţia tehnico-economică pentru lucrările de modernizare a infrastructurii rutiere din Piaţa Sudului, ce cuprind şi construirea unui pasaj rutier şi pietonal de legatură între Calea Văcăreşti şi Şoseaua Olteniţei. Şedinta Consiliului Municipal s-a desfăşurat în lipsa consilierilor de la PSD şi PNL, care oricum ar fi votat împotriva proiectulului, aşa cum procedează în cazul tuturor investiţiilor iniţiate de primarul general Sorin Oprescu sau de majoritatea care deţine puterea în CGMB. Aşadar, Hotărârea privind costurile noului pasaj a fost votată numai de cei 30 de membri prezenţi ai PDL, PRM şi PNG.

Finantarea investitiei din Piata Sudului, evaluata la aproximativ 132,6 milioane de lei (32 milioane de euro) se va face din bugetul propriu al municipalitatii si din fonduri nerambursabile ale Programului Operational Regional (POR) 2007-2013.

Lucrarile vor dura 18 luni de la semnarea contractului, iar in primul an vor costa 88,4 milioane de lei (circa 21,3 milioane de euro, la un curs valutar calculate la 4,1597 lei/euro).

Pasajul rutier va avea o lungime totala de 356 metri, din care 111 metri rampa de acces Vacaresti, 160 metri rampa Nitu Vasile si 85 metri portiunea aflata efectiv in subteran. Gabaritul de libera trecere va fi de 5 metri.

Pasajul pietonal subteran va avea lungime totala de 469 metri, cu 12 cai de acces pentru pietoni, 4 escaladoare si 10 lifturi.

In privinta infrastructurii rutiere, proiectul prevede ca aceasta va fi reabilitata cu trotuare cu tot, in acest fel: 4.568 mp carosabil si 1.794 mp trotuare pe Calea Vacaresti, 5.659 mp carosabil si 2.088 mp trotuare pe Str. Nitu Vasile si 955 mp carosabil plus 2.257 mp trotuare pe Sos. Oltenitei – cu mentiunea ca pe Sos. Oltenitei sunt patru refugii de tramvai. Vor fi, totodata, reamenajate spatii verzi in suprafata totala de 2.500 mp.

Modernizarea infrastructurii rutiere a intersectiei de la Piata Sudului va fluidiza traficul rutier in zona de sud a Bucurestilor si va spori, totodata, siguranta circulatiei, care, in prezent, este “disfunctionala”, se arata in expunerea de motive ce insoteste proiectul de hotarare adoptat de CGMB.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.