CGMB a trantit proiectul lui Oprescu de ridicare a masinilor

Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a respins joi, prin vot, proiectul de hotarare propus de Sorin Oprescu, privind infiintarea unei Comisii de analiza a regulamentului privind ridicarea, transportul, depozitarea si eliberarea autovehiculelor sau remorcilor stationate neregulamentar pe drumurile publice din Bucuresti.

În proiectul propus de primarul general Sorin Oprescu, se stipula ca masinile stationate neregulamentar, cele care \”stanjenesc lucrarile de igienizare a drumurilor publice\” si traficul rutier sa fie urmarite si ridicate. De asemenea, se propunea ca si taxiurile neautorizate de primarie sa fie ridicate, indeplinindu-se, astfel, o cerinta a unor firme de profil din Bucuresti, care nu sunt multumite de prezenta masinilor din Ilfov in Capitala. Ridicarea masinilor era prevazuta sa aiba loc zilnic, intre orele 8:00 si 20:00, iar recuperarea, intre 8:00 – 22:00, dupa plata unei taxei de ridicare in valoare de 200 de lei, plus o taxa de transport, tot de 200 de lei, si o taxa de depozitare, de 300 de lei pentru 24 ore.

Discutiile au fost aprinse, ca de obicei, consilierii PSD si PNL facand circ politic. Daca ar fi primit unda verde, o comisie speciala, formata din 12 membri ai CGMB, ar fi urmat sa asigure omogenizarea reglementarilor si practicilor de ridicare a masinilor pentru toate sectoarele din Capitala. In prezent, primariile sectoarelor 1, 2, 3 si 6 detin un asemenea serviciu, pe care l-au scos la licitatie. Autoritatea locala a Sectorului 4 va incepe si ea, de la jumatatea lui aprilie, sa ridice masinile parcate neregulamentar. In aceste conditii, singurul sector fara un astfel de serviciu va fi cel pastorit de Marian Vanghelie. Grupurile de consilieri PSD si PNL din Consiliul General s-au pronuntat, insa, pentru interzicerea ridicarii masinilor de catre primariile de sector care fac acest lucru. Argumentele consilierilor generali sunt tarifele mult prea mari si lipsa locurilor de parcare in acest moment. De asemenea, ei au invocat faptul ca se incalca dreptul la proprietate al soferilor.
Grupul liberalilor a anuntat ca, la viitoarea sedinta a Consiliului General, va prezenta propriul proiect vizand incetarea ridicarii masinilor de catre primariile de sector. Cum insa numarul lor (8) este infim pentru a impune vreo hotarare de consiliu – chiar si cu sprijinul PSD nereusind sa creeze o majoritate de voturi -, consilierii PNL raman la nivel de declaratii demagogice. In plus, daca ar fi vrut cu adevarat, ar fi putut prezenta un astfel de proiect chiar in sedinta in care au facut circ.

Pe de alta parte, grupul pedelistilor nu are niciun interes sa aprobe propunerea lui Oprescu, atat timp cat doi primari de sector ai PDL – Liviu Negoita la Sectorul 3 si Cristian Poteras la Sectorul 6 -, plus independentul Neculai Ontanu de la Sectorul 2, detin, deja servicii de ridicare a masinilor parcate neregulamentar.

Pe ordinea de zi a sedintei s-au aflat mai multe proiecte importante, intre acestea fiind cele legate de iluminatul stradal in sectoarele 2 si 4, dar au fost scoase de pe ordinea de zi pe motiv ca, in acest moment, serviciul de iluminat stradal se afla sub contract cu firma Luxten.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.