Circulație reluată pe podul modernizat peste Argeș, de la Adunații Copăceni

Circulația rutieră a fost reluată, în 19 noiembrie, pe podul modernizat peste râul Argeș, de la Adunații Copăceni, situat pe DN5, la km 19.

Investiția, care inițial fusese anunțată la un cost de 8,9 milioane de lei, fără TVA, au ajuns la peste 9,6 milioane de lei, fără TVA.  Antreprenorul, Eurogen Filiala Aninoasa, promitea în iulie anul trecut că lucrările vor fi gata în termen de 6 luni.

Constructorul a efectuat următoarele lucrări: demolarea plăcii de beton existente degradate în totalitate şi montarea unor dale prefabricate din beton armat, precomprimarea plăcilor prefabricate cu cabluri de oţel, executarea hidroizolaţiei, sablarea, curăţarea şi protecţia anticorozivă a suprafeţelor metalice, înlocuirea parapetului metalic pietonal, structură rutieră nouă, amenajare trotuare, montare parapet metalic direcţional de tip foarte greu, înlocuirea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilataţie.

Sursa de finanţare a acestui proiect a fost asigurată din fonduri europene nerambursabile, a anunțat Ministerul Transporturilor.

Prezent la inaugurarea podului, ministrul Lucian Bode a declarat: „Aş vrea să spun din capul locului că nu este un titlu de mândrie că se dă în trafic un tronson de drum în lungime de 11,6 kilometri după şase ani de la semnarea contractului. Dăm în trafic un obiectiv care practic trebuia finalizat acum patru ani, în urma unui contract relicitat în anul 2014 şi cu ordin de începere a lucrării emis în anul 2015. În cazul podului peste Argeş, de aici de la Adunaţii Copăceni, în lungime de aproape 250 de metri, proiectarea, obţinerea avizelor necesare şi execuţia variantei provizorii de circulaţie peste râul Argeş au fost foarte mult întârziate faţă de programul de execuţie iniţial, iar soluţia tehnică a fost livrată abia în luna august a anului 2018, ceea ce a amânat şi mai mult finalizarea lucrărilor conform contractului. Pe parcursul implementării proiectului au fost înregistrate extrem de multe blocaje, probleme cu exproprierile, cu relocările de utilităţi, lucrări de mutare și protejare a utilităţilor fiind foarte mult întârziate şi de faptul că unul dintre subcontractorii de utilităţi a intrat în faliment exact în perioada în care trebuia să execute acest contract, probleme diverse care au împins nepermis de mult termenul de recepţie finală şi care în mod normal trebuiau soluţionate în termenul contractual. Vreau să fie limpede pentru toată lumea: am preluat acest contract, acest proiect,  în noiembrie 2019 la un stadiu fizic de 80% şi la unul financiar de 60%, iar astăzi, iată, reuşim să dăm în trafic acest obiectiv. Am schimbat total modul de lucru în cele 12 luni de guvernare  în ceea ce priveşte monitorizarea proiectelor care se face în mod activ, în teren, aşa cum s-a întâmplat şi aici. Avem organizate şedinţe de lucru săptămânale cu antreprenorii, pentru a identifica problemele şi soluţionarea lor rapidă. (…) Am reuşit să modernizăm peste 350 km de reţea de drumuri, din care 90 kmde autostradă nou construiţi până la finalul anului. La peste 180 km de autostrăzi, drumuri expres, variante ocolitoare și drumuri naţionale, pentru care am emis ordinele de începere a lucrărilor au început, efectiv, în acest an şi avem peste 440 km de autostrăzi, drumuri expres, variante ocolitoare, drumuri naţionale pentru care am semnat contractele de execuţie”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.