CNAIR a semnat contractul pentru construirea Pasajului Domneşti

După doi ani de la licitația pentru construirea Pasajului Suprateran pe DJ 602, Centura Bucureşti – Domneşti, blocată de trei runde de contestații, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat în sfârșit, miercuri, contractul.

Proiectarea şi execuţia vor dura 3 luni iar construirea propriu-zisă a pasajului va fi de 24 de luni. Garanţia de bună execuţie va fi de 24 de luni.

Configurat sub formă de sens giratoriu, Pasajul va fi construit  la intersecția dintre Strada Prelungirea Ghencea-DJ602 și Centura București şi are ca principal scop fluidizarea traficului rutier în zonă.

Contractul pentru acest obiectiv de investiţii, semnat între CNAIR S.A şi  Asocierea S.C. STRACO GRUP S.R.L. – S.C. COMNORD S.A. – S.C. SPECIALIST CONSULTING S.R.L, va costa  91.552.381,90 lei fără TVA şi are ca termen de finalizare anul 2019.

Se estimează că Ordinul de începere al lucrărilor pentru acest pasaj, cu o lungime de 374 de metri, va fi emis în  toamna acestui an.

Informaţii suplimentare:

Lucrările de artă prevazute in  Proiect sunt grupate în trei mari categorii:

  • Pasaj suprateran peste Centura rutieră a municipiului București și CF pe strada Prelungirea       Ghencea și DJ 602;
  • Pasaje pe Șoseaua de Centură pe bretele de urcare/coborâre la intersecția giratorie denivelată;
  • Intersecție giratorie denivelată propriu-zisă.

Prin realizarea acestei lucrari se urmareste:

  • Sporirea capacitatii de circulatie, prin marirea fluentei traficului;
  • Decongestionarea traficului din intersectia dintre Centura Bucuresti si DJ 602;
  • Fluidizarea circulatiei pe Soseaua de Centura (legatura mai rapida intre autostrada A1 si Autostrada A2, luandu-se in considerare si lucrarile de extindere la 4 benzi de circulatie a Soselei de Centura);
  • Marirea confortului participantilor la trafic;
  • Marirea sigurantei circulatiei;
  • Reducerea numarului de accidente;
  • Imbunatatirea mediului inconjurator din localitati prin reducerea noxelor si a poluarii sonore.

Pentru aceste lucrări de artă s-a decis aplicarea unei soluţii constructive mixte (oțel – beton din grinzi metalice cu inima plină continue și dale din beton armat prefabricate, precomprimate, solidarizate monolit de grinzile metalice).

Sunt prevăzute și două drumuri colectoare pentru accesul riveranilor, unul fiind amplasat de o parte și de alta a rampei dinspre București a pasajului de pe Prelungirea Ghencea – DJ602 și altul la rampa dinspre Domnești. Accesul în aceste două drumuri se face pe baza unor intersecții giratorii amplasate la baza rampelor.

În vederea traversării pietonale a căii ferate s-au prevăzut de o parte și de alta a șoselei de Centură două scări metalice identice. Poziționarea acestor scări este sub pasajul de pe Prelungirea Ghencea și DJ602, iar la partea superioară sunt amplasate în consolă, facilitând astfel accesul pietonilor în trotuarul prevăzut pe pasaj. Scările au o înălțime totală de 10 m și sunt proiectate în 2 rampe cu podeste intermediare. Sunt realizate pe o fundație din beton armat și au suprastructura din stâlpi din profile metalice, ranforsați cu contravânturi și vanguri protejate anticoroziv prin zincare termică. Treptele sunt realizate din grătare metalice prinse cu șuruburi de înaltă rezistență de vangurile laterale. Balustrada este de asemenea din profile metalice protejate anticoroziv și are o înălțime de 1.10 m.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.