Compensatii pentru pasageri

Sabena, Sky Europe, XL airways, FlyLAL, Olympic Airlines, MyAir si Volareweb sunt doar cateva din cele aproape 100 de companii aeriene ce au dat faliment in UE din 2000. In aceasta situatie, pasagerii pierd banii pe care i-au platit pe bilete si de multe ori raman in strainatate, in cautarea unui alt zbor pentru intoarcerea acasa. Comisia pentru transport de la Parlamentul European cere masuri de protejare a pasagerilor in cazul falimentelor companiilor aeriene.

Uniunea Europeana a luat deja anumite masuri pentru siguranta si securitatea pasagerilor aerieni: crearea unei liste negre ce include companiile aeriene periculoase, stabilirea unor reguli de compensare a pasagerilor in cazul intarzierii sau anularii zborurilor, drepturi pentru pasagerii cu mobilitate redusa si transparenta preturilor biletelor de avion. Deputatii europeni sustin acum ca pasagerii care au rezervat zboruri la companii care dau faliment trebuie sa fie despagubiti.

Presedintele comisiei parlamentare pentru transport si turism, Brian Simpson, a cerut Comisiei Europene sa revizuiasca legislatia relevanta privind falimentul in vederea protejarii pasagerilor si sa dezbata posibilitatea infiintarii unui fond de rezerva pentru despagubiri, finantat din contributiile operatorilor aerieni.

Comisarul european pentru transport, Antonio Tajani, a spus la Parlamentul European ca ‘pasagerii trebuie, intr-adevar, sa primeasca despagubiri’. ‘Cautam cea mai buna solutie. O masura ar putea fi infiintarea unui fond de rezerva pentru despagubiri, finantat din contributiile operatorilor aerieni. Alta ar putea fi modificarea legii privind falimentul in statele membre’, a adaugat Tajani.

Grupurile politice de la Parlamentul European sunt de acord cu nevoia unei mai bune protectii a pasagerilor in cazul falimentului companiilor aeriene. Rezolutia Parlamentului European asupra acestei chestiuni va fi depusa mai tarziu in aceasta toamna.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.