Constructor desemnat, după 9 ani, pentru secțiunea cu „tuneluri pentru urși” din A1 Lugoj- Deva

După nouă ani de blocaje, va fi construită și secțiunea lipsă de 9,13 km a Autostrăzii Lugoj-Deva, de la Margina la Holdea, cu tunelurile „pentru urși” de 2,13 km, după ce CNAIR a desemnat câștigătoare, la licitația lansată în 2019 și reluată în iunie anul acesta la o valoare estimată mai mare, o asociere de constructori români și bosniaci.  

Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale forate, prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25m.

„Asocierea de constructori din România și din Bosnia-Herțegovina Spedition UMB-Tehnostrade-SA&PE Construct-Euro-Asfalt, are la dispoziție 1,826 miliarde de lei (fără TVA) și 45 de luni (11 luni proiectare și 34 de luni execuție), pentru a finaliza inclusiv tunelurile forate de pe acest lot 2”, a anunțat, în 22 septembrie, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a ținut să precizeze: „La celebra autostradă «cu urși» de la Margina la Holdea este un constructor român care și-a făcut treaba foarte bine până acum și ne dă siguranța că va finaliza lucrările în termenii contractului pe are îl vom semna după 10 zile – când se încheie procedurile de contestații. Eu am văzut că, în ultima vreme, pe zona rutieră sunt tot mai puține contestații”. 
 

Finanțare prin PNRR obligă la finalizarea lucrărilor în 2026

Suma de 1,82 miliarde de lei (fără TVA) va fi asigurată prin PNRR și va fi folosită inclusiv pentru construirea faimoaselor „tuneluri pentru urși”, a arătat Sorin Grindeanu. Aceasta înseamnă că lucrările trebuie finalizate în anul 2026; altfel, România pierde banii din PNRR.

Loturile 3 și 4 din Autostrada Lugoj-Deva au fost deschise traficului în a doua jumătate a anului 2019 (lotul 4 – în septembrie, iar lotul 3 – în decembrie).

În 2013, după ce au fost contractate loturile 2, 3 și 4 din A1 Lugoj-Deva, Acordul de Mediu a fost modificat și s-a impus realizarea unor tuneluri între Holdea și Margina, iar Compania de Drumuri a trebuit să scoată din nou la licitație, separat, porțiunea cu tuneluri.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.