COTAR: Cum s-a încălcat legea în transportul București – Voluntari

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) îi cere primarului Capitalei, Nicușor Dan, să analizeze legislația și licitațiile pentru transportul de persoane între București și Voluntari, cu precizarea că poate aduce dovezi pentru a arăta „când și cum s-a încălcat legea”.

sursă foto: Facebook SC Serviciul Transport Voluntari

Iată precizările, în comunicatul transmis redacției:

„În contextul actual, în care Serviciul de Transport Voluntari amenință Primăria Capitalei că va suspenda autobuzele între București și Ilfov, începând de astăzi, Nicușor Dan trebuie să afle și cum s-a ajuns la existența acestui transport operat de compania din Voluntari, nu doar să dea vina pe fosta administrație, pentru acumularea datoriilor. 

Devăluirile care au apărut în mass-media, în ultimele două zile, par a duce către un dosar la DNA. Dincolo de acest aspect, actualul primar general ar trebui să verifice cu mai mare atenție contractele și caietele de sarcini pentru licitații. 

„Firma din Voluntari nu trebuie să primească banii de la Primăria Capitalei, legea este foarte clara,” banii Primariei Generale pot fi folositi doar pe raza administrativa a Muncipiului Bucuresti. „Prin această firmă/asociatie ADBI, s-au dat banii bucureștenilor pentru transportul din Voluntari, în loc sa fie dirijați în alte direcții mai importante din infrastructura Bucureștiului. Sunt linii de transport, precum cea dintre Piața Presei Libere și Vadul Anei, pe care circulă 9 autobuze, deși sunt foarte puțini călători. Dacă urmărim evoluția transferurilor între bugetele celor două orașe, de când au fost excluși operatorii privați și s-a introdus firmă din Voluntari, cifrele arată că s-a folosit acest parteneriat „strategic” pentru a se înființa linii de transport de persoane în interiorul orașului Voluntari, din bugetul Capitalei. Pe străzile din Voluntari circulă autobuze precum cele de pe liniine din București. Pe lângă faptul că blochează străzile, din cauza dimensiunii lor, sunt achiziții făcute pe banii Primariei Municipiului București. Mai mult, în timp ce se plăteau sume imense doar pentru firma din Vluntari, STB a făcut împrumut la BRD, girat cu activele, pentru plata salariilor” 

Operatorii privați au fost obligați să participe la licitații cu autobuze noi, Euro 6, în timp ce firma domnului Pandele a cumpărat autobuze vechi, fabricate în 2005-2006, Euro 2 și Euro 3, pentru aceleași trasee. Consiliul Concurenței nu s-a autosesizat niciodată, în acest caz, deși COTAR a semnalat aceste lucruri, de mai multe ori. Pe banii bucureștenilor s-au făcut achiziții pentru firma din Voluntari, cumpărându-se toate parcurile auto care erau de aruncat la gunoi în vestul Europei. Se vorbește despte poluarea din Capitală, cauzată în mare măsură de traficul auto, dar nicio autoritate nu a verificat aceste autobuze vechi, din Voluntari, care ajung până spre centrul Bucureștiului

I-am solicitat o intalnire  Primarului General, Nicușor Dan, sa ii expunem intreaga aceasta situatie,sa-i solicitam să studieze cu atenție istoricul tuturor contractelor și licitațiilor din care au fost eliminați transportatorii privați, în favoarea firmei de la Primăria Voluntari, iar dacă va considera necesar să deschidă anchetă în acest caz, îi stăm la dispoziție cu toate dovezile necesare”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.