COTAR: Peste 50.000 de transportatori vor protesta în toate marile orașe și în fața Guvernului

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a obținut autorizație pentru organizarea de proteste pe 13 decembrie, în București și în toate marile orașe din țară, iar pe 20 decembrie, din toată țara se vor deplasa coloane de mașini către București, pentru un miting în fața Guvernului, în vederea respectării legislației în vigoare.

Iată precizările, în comunicatul remis redacției:

“Transportatorii rutieri aduc anual 4,7% din PIB-ul României, dar pirateria din acest sector de activitate va scădea dramatic acest procent. Cerem doar respectarea legilor, nu cerem bani, nu cerem facilități sau subvenții.

Le răspundem celor care se acuză reciproc de interese în eliminarea pirateriei din Transporturi, amintind faptul că singurul premier al României care a semnat un protocol cu transportatorii și l-a respectat a fost Emil Boc, în anul 2010. Ordonanța 34 din 2010 ar fi trebuit să elimine pirateria din transporturi, însă după numai câteva luni de la adoptarea acesteia, parlamentarii au modificat-o, astfel încât să nu se mai poată aplica.

Mai mult, în anul 2015, Lucian Șova a introdus în lege sintagma „în mod repetat”, astfel încât organismele de control nu pot aplica legea decât dacă demonstrează că cei prinși în trafic au mai făcut transport ilegal de persoane și nu sunt la prima abatere – lucru care elimină, practic, posibilitatea de a interveni pentru eliminarea pirateriei din transportul rutier. Nu discutăm de interese politice, ci de respectarea legii în România.

Îi amintim premierului Mihai Tudose că este garantul respectării legii în România și îi cerem să rezolve de urgență această situație. În caz contrar, taximetriștii și trasportatorii rutieri de persoane vor ieși în stradă, în București și în marile orașe, pe 13 decembrie, iar dacă nici atunci nu se va respecta legislația în vigoare, pe data de 20 decembrie vor veni toți transportatorii în Capitală, pentru un miting de amploare, în Piața Victoriei.

Nu vrem ca datele 13 sau 20 decembrie să rămână în istorie, având în vedere numărul mare de nemulțumiți care ni s-ar putea alătura la acțiunea de protest din fața sediului Guvernului. În București sunt 10.260 de licențe de taxi, la care se adaugă încă 60.000 din celelalte orașe ale țării, 40.000 de operatori de curse regulate și circa 20.000 de transportatori de colete, piratați și ei de aceleași platforme. Dacă luăm în calcul faptul că UBER și alte firme nelicențiate și neautorizate au trecut deja la transport de marfă și colete, toate aceste domenii de activitate vor fi grav afectate. Nu înțelegem cum unii trebuie să respecte prevederile legale, în timp ce alții își pot desfășura activitatea în ilegalitate. În urma întâlnirii pe care am avut-o luni, 4 decembrie, cu Primarul General Gabriela Firea, Primăria Capitalei a răspuns în modul cel mai firesc solicitărilor noastre care exprimă cerințele transportatorilor autorizati: eliminarea concurenței neloiale, practicate prin sistemele de aplicații online ce oferă servicii ilegale de taximetrie. Primarul General ne-a garantat că vor fi luate toate măsurile legale, astfel încât legislația de specialitate în vigoare să fie respectată de către toți cei care practică activitatea de taximetrie, transport persoane în Capitală”, a declarat Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.

Din moment ce în România nu se poate deschide un simplu chioșc fără respectarea prevederilor legale, tot în România este amendat orice amărât care își vinde zarzavaturile la colț de stradă, dar peste 8.000 de șoferi UBER pot face taximetrie nelicențiată – și asta doar în București, deși numărul de licențe de taxi e limitat la 10.260 –, nu înțelegem de ce această activitate ilegală nu este oprită de autorități, pentru că se știe foarte bine cine este în spatele acestor afaceri. Cum își permite UBER să spună că mii de șoferi pot obține venituri în plus? În baza căror legi și autorizări sunt obținute? Nu sunt respectate prevederile Codului Fiscal. Zecile de mii de autoturisme care practică activitatea de transport persoane prin intermediul acestor aplicații – UBER, TAXI FY, BLA BLA CAR etc.nu sunt licențiate și autorizate, iar șoferii nu au atestat. Nu fac ITP din 6 în 6 luni și nu respectă prevederile legale din domeniu. Mai mult: 25% din veniturile ilicite obținute rămân în Olanda și sunt purtătoate de taxe, impozite și TVA. De ce nu vor să se autorizeze în România? La aceste întrebări, reprezentanții acestor platforme ori nu au răspuns, ori răspunsurile lor nu au avut nicio legătură cu întrebarea pusă.

Le amintim reprezentanților firmei UBER și susținătorilor lor că protestele împotriva companiei nu s-au organizat doar în România, ci în toate țările în care această companie face același lucru: încalcă legislația, nu plătește taxele și impozitele conform legilor în vigoare, nu lucrează cu șoferii conform legislației muncii, face concurență neloială, iar activitatea nu poate fi controlată sau sancționată, deși toate celelalte firme care respectă legea sunt și controlate, și sancționate. Dacă ar fi nefondate acuzațiile, de ce ar protesta absolut toți taximetriștii din toate țările în care își desfășoară activitatea firma UBER? Dacă am face și noi același lucru și am renunța la respectarea legii, ar fi mulțumite autoritățile că nu vom mai aduce 4,7% din PIB? În luna august, primarul Londrei a luat decizia de a retrage licenţa UBER pentru a respecta legislaţia britanică. Furnizarea unui serviciu inovator nu trebuie să fie în detrimentul siguranței și securității clienților, a companiilor licenţiate”, a declarat primarul Londrei.

În acest context, cerem Prim-Ministrului și organelor de control abilitate să ia măsurile necesare pentru A SE APLICA LEGEA, pentru a împiedica activitatea ilegală a acestor firme care fac de fapt transport de persoane nelicențiat, venituri ilicite, fraudă fiscală și concurenţă neloială transportatorilor autorizaţi din România.

S-au depus cereri de protest în toate marile orașe din țară, acolo unde activitatea ilegală de transport persoane a luat o mare amploare prin intermediul acestor aplicații. Primul protest va avea loc pe 13 decembrie.

Îi cerem Prim-Ministrului să reflecteze la această situație astfel încât să nu trecem la pasul următor: să organizăm protestul din fața sediului Guvernului, cu peste 70.000 de transportatori din toată țara, pe 20 decembrie”.   

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.