Cum au “mers” drumurile in prima jumatate a anului?

Conform unui comunicat publicat la data de 10 septembrie, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania S.A. (CNADNR) a semnat in primul semestru al anului 2009 contractele pentru constructia autostrazilor Cernavoda – Medgidia si Medgidia – Constanta. De asemenea, in prezent sunt in desfasurare patru contracte de executie autostrazi pentru proiectele: autostrada Arad – Timisoara, sectorul de autostrada Bucuresti – Moara Vlasiei, sectorul Moara Vlasiei – Ploiesti si autostrada Transilvania. Tot in aceasta perioada, Compania a atribuit contractul de concesiune de lucrari si servicii pentru proiectarea, finantarea, construirea, operarea si intretinerea Autostrazii Comarnic – Brasov.

In cadrul programului de reabilitare a drumurilor nationale, cu finantare rambursabila si nerambursabila, sunt in derulare douazeci si trei de contracte.

Compania deruleaza contracte de reabilitare pe urmatoarele sectoare rutiere:

* Timisoara – Lugoj, DN 6, 52,2 km;

* Filiasi – Rovinari, DN 66, 48,9 km;

* Rovinari – Bumbesti Jiu, DN 66, 44,6 km;

* Brasov – Sercaia, DN 1, 46,9 km;

* Sercaia – Limita Judetelor Brasov/Sibiu, DN 1, 41,13 km;

* Limita Judetelor Brasov/Sibiu – Vestem, DN 1, 35,16 km;

* Maglavit – Bucura, DN 56A, 45 km;

* Bucura – Simian, DN 56A, 34,14 km;

* Petrosani – Baru, DN 66, 23 km;

* Baru – Hateg, DN 66, 25,92;

* Hateg – Simeria, DN 66, 30,6 km;

* Cluj – Livada, DN 1C, 30,93 km;

* Livada – Limita Judetelor Cluj/ Bistrita Nasaud, DN 1C, DN 17, 35,10 km;

* Limita Judetelor Cluj/ Bistrita Nasaud – Bistrita, DN 17, 52,40 km;

* Tureac – Limita Judetelor Bistrita Nasaud/Suceava, DN 17, 25 km;

* Iacobeni – Sadova, DN 17, 28 km;

* Sadova – Gura Humorului, DN 17, 39 km;

* Gura Humorului – Suceava, DN 17, 33 km;

* Drobeta Turnu Severin – Bahna, DN 6, 22,85 km;

* Bahna – Mehadia, DN 6 ; 33,1 km;

* Domasnea – Caransebes, DN 6, 41,06 km;

* Caransebes – Lugoj, DN 6, 43,74 km;

* Chicis – Toplita, DN 12, Regin – Toplita, DN 15, 239,1 km.

 

De asemenea, tot in aceasta perioada au fost atribuite alte doua contracte de reabilitare, pe sectoarele Soimus – Baia de Cris, DN 76, 40km si Baia de Cris – Varfurile, DN 76, 29,35 km. Aceste contracte urmeaza sa fie semnate in cursul semestrului al II-lea. In prezent, in cadrul contractelor de reabilitare sunt in lucru aproximativ 1.050 km.

In primul semestru al anului 2009 a fost semnat contractul pentru realizarea variantei ocolitoare a Aradului la profil de autostrada. De asemenea, au continuat lucrarile la urmatoarele variante ocolitoare: Ploiesti Vest, Sibiu, centura de Nord a Municipiului Bucuresti, Cluj Est, Iasi Sud, Suceava, Timisoara, Oradea, Adunatii Copaceni, Lugoj. Au continuat lucrarile de fluidizarea traficului pe DN 1 – Pasajul Baneasa si au demarat lucrarile la varianta ocolitoare Constanta la profil de autostrada, centura Bucuresti Sud.

In perioada mentionata in cadrul Programului Operational Sectorial – Transporturi au fost aprobate urmatoarele cereri de finantare:

* Pregatirea pentru constructie a variantelor de ocolire Stei, Alesd Sud si Nord, Miercurea Ciuc, Gheorghieni, Bistrita, Husi – 33.957.912 Euro;

* Pregatirea pentru constructie a variantelor de ocolire Sighisoara, Fagaras, Huedin, Toplita, Tusnad, Barlad, Timisoara Sud – 34.490.395 Euro;

* Pregatirea pentru constructie a variantelor de ocolire Pascani, Roman, Campulung Moldovenesc, Vatra Dornei, Rosiorii de Vede, Targoviste, Titu – 16.932.136 Euro.

De asemenea, a fost semnat contractul de asistenta tehnica pentru elaborarea studiului de fezabilitate, proiectului tehnic, detaliilor de executie si documentatiei de atribuire pentru variantele de ocolire Miercurea Ciuc, Gheorghieni si Bistrita.

In perioada 01.01-30.06.2009, CNADNR a vandut cu 36% mai multe roviniete (4.728.263) fata de perioada similara a anului 2008.

Din cheltuielile totale realizate la data de 30.06.2009 de CNADNR, 37,9% reprezinta investitiile, inclusiv constructia de autostrazi, 25,25% intretinerea drumurilor nationale, 15,18% reprezinta reabilitarile de drumuri nationale finantate din credite externe, 11,1 % proiecte derulate cu fonduri europene, 4,03% reparatiile capitale DN, 4,05% programele de eliminare a efectelor inundatiilor, 2,49% plati pentru rambursari credite externe, plati de dobanzi si comisioane.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.