Dacia nu crede in motoarele hibride

 

Constantin Stroe, vicepresedintele grupului Dacia-Renault Romania, a declarat joi, la Bistrita, ca producatorul roman de autovehicule nu are strategie sa faca motoare hibride, pentru ca automobilele electrice nu vor reusi, in urmatorii zeci de ani, sa acopere mai mult de o cincime din piata auto mondiala, chiar daca know-how-ul privind productia lor exista deja.

\”Autovehiculele electrice nu vor depasi mai mult de 15-20% din total piata, care, ca o medie a ultimilor 20 de ani, inseamna vreo 55 milioane de automobile fabricate in lume pe an. Eu sunt mult mai rezervat cu privire la acest automobil electric. Fac parte dintr-o echipa interministeriala cu privire la strategia si ce va face Romania in privinta acestui automobil electric. Este o moda, clar, dar trebuie sa tineti seama ca deciziile importante ale lumii le iau cei care au manetele financiare. Atat timp cat petrolul joaca o carte importanta, foarte greu vor patrunde automobilele electrice, cu toata vointa domnului primar de la Helsinki\”, a explicat Stroe, in cadrul conferintei de presa organizate cu ocazia implinirii a 30 de ani de activitate de catre compania Rombat SA Bistrita. \”Firma noastra mama, de pe malul Senei, are progrese mari si este intr-un stadiu avansat cu automobilul electric. (…) Eu sunt tare fericit ca avem o strategie buna pana in 2015, care inseamna o sansa inclusiv pentru Rombat, care depinde de Dacia, si ma inchin la Dumnezeu sa ramanem intelepti, asa\”, a adaugat el.

Managerul general al Rombat SA, Ioan Repede, a declarat, insa, ca societatea pe care o conduce este interesata sa produca baterii pentru motoarele hibride, incepand cu anul 2012.

Compania Rombat SA din Bistrita a aniversat, joi, 30 de ani de activitate, in prezent fiind cel mai mare producator de acumulatori auto din Romania, cu o cifra de afaceri in 2009 de peste 50 milioane euro. Rombat este acreditat ca furnizor regional in panelul Renault, ca furnizor unic pentru Dacia din 1996 si furnizor PSA Peugeot din 2008.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.