Daraban: Toate firmele vor plăti o contribuție pentru promovare

Legea 335/2007 privind camerele de comerţ din România va fi modificată, astfel încât toate firmele din România vor fi obligate, înainte de depunerea bilanţului la ANAF, să plătească o contribuţie între 20 și 50 de euro pe an ca să fie incluse într-un catalog pentru promovare.

Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României, inițiatorul proiectului aflat în dezbatere în Parlament, a declarat într-o conferinţă de presă, în 27 aprilie, că este necesară realizarea unui catalog al firmelor, unde să fie evidenţiată din ce a fost realizată cifra de afaceri, astfel încât datele să exprime realitatea din teren, ceea ce nu se întâmplă acum la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.

„La ONRC sunt foarte multe coduri CAEN şi nu ştim ce fel de activitate are firma respectivă. Este vorba despre o contribuţie pentru promovare, vă rog să nu o numiţi taxă. Acest proces nu poate fi făcut gratis. Avem cel mai subfinanţat sistem cameral. Suma este modică, dar puţin de la mulţi se strâng suficienţi bani pentru promovare”, a spus el.

În total, se vor aduna aproximativ 18 milioane de euro pe an, care vor fi împărţiţi în mod egal la cele 42 de camere judeţene de comerţ şi industrie. 

„Ne preocupă promovarea investiţiilor în România. Nu putem face minuni în ceea ce priveşte exportul. Există 25.770 de exportatori înregistraţi în România, dar primii 100 înregistrează 50% din tot exportul şi doar două firme sunt cu capital 100% românesc. Primii 1.000 înregistrează 81% din tot exportul şi 148 de firme au capital 100% românesc. Cu realism vă spun că exportul îl fac în special firmele străine. Promovarea lipseşte cu desăvârşire. Avem nevoie să sprijinim produsele româneşti cu valoare adăugată mare”, a precizat Daraban.

„Importurile de anul trecut au ajuns la 98,4 miliarde de euro. Statul să ne spună în ce a constat această cifră, ca să ne facem temele. Noi nu suntem într-o criză economică, ci într-o criză a preţurilor mari, suntem o economie de subcontractori, nu avem un brand românesc cu valoare adăugată mare la export”, a adăugat acesta.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.