Declaraţiile pentru eliberarea CSU trebuie să aibă semnătura digitală

Declaraţiile privind eliberarea Certificatului pentru Situaţie de Urgenţă (CSU) pentru companiile care solicită sprijin de la Guvern trebuie să aibă semnătură digitală atunci când sunt încărcate în aplicaţia Ministerului Economiei – prevenire.gov.ro, care este funcţională începând din seara de 5 aprilie.

În caz contrar, certificatele vor fi revocate, a anunțat, în 6 aprilie, ministrul Economiei, Virgil Popescu.

“Aseară, în jurul orei 9:00 (21.00 – n.r.), am pus aplicaţia funcţională pe site-ul Ministerului Economiei, se poate regăsi la prevenire.gov.ro, acolo poate fi accesată, poate fi utilizată, dar aş vrea să atrag atenţia că fiecare doritor de Certificat care şi-a introdus datele trebuie să nu uite că această declaraţie trebuie încărcată cu semnătura digitală. Dacă nu este încărcată cu semnătura digitală, acest certificat este automat revocat, după câteva secunde după ce este verificat. Am intrat pe site în această dimineaţă şi am văzut că sunt câteva Certificate pentru Situaţie de Urgenţă revocate pentru că nu au fost încărcate cu semnătura digitală. Este obligatoriu să o şi semneze, cei care dau această declaraţie, iar semnătura digitală este verificată în baza naţională de semnături digitale”, a declarat Virgil Popescu, la Digi 24.

Download (HG-eliberare-Certificate-de-situatie-de-urgenta.docx.docx - DOCX, 9KB)

Procedura de solicitare în aplicaţie poate fi reluată dacă documentul a fost revocat iniţial din cauza completării formularului fără semnătura digitală.

“Pentru că situaţiile financiare nu se pot depune la ANAF decât cu semnătura digitală, automat există o persoană împuternicită în acea companie cu această semnătură digitală. În momentul completării, la sfârşitul acestei operaţiuni de completare, se cere încărcarea acelei declaraţii pe propria răspundere cu o semnătură digitală. Acolo trebuie să fie foarte atenţi, să semneze digital şi apoi să încarce. Nu este însă nicio problemă, pentru că operaţiunea poate fi reluată chiar dacă certificatul a fost obţinut iniţial fără semnătură digitală şi revocat, poate fi reluată şi obţine certificat digital. Îi rog să fie atenţi la acest lucru. Nu sunt foarte multe certificate de urgenţă revocate, dar am vrut să fie foarte atenţi operatorii economici să încarce cu semnătura digitală”, a precizat Virgil Popescu.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.