DP World Constanta reduce posturile

DP World Constanta, unul dintre cei mai mari operatori portuari de la Marea Neagră, a anunțat reducerea unor posturi și măsuri de stabilizare a operațiunilor prin eficientizarea costurilor cu furnizorii. Decizia vine în contextul efectelor economice provocate de pandemia de COVID-19.

Iată precizările, în comunicatul transmis redacției:

De la începutul pandemiei, operatorul portuar de terminale de mare adâncime a înregistrat
scăderi ale volumelor comerciale, în unele luni acestea fiind cu aproape 20% mai mici față de 2019.

Comerțul global a scăzut semnificativ începând cu luna martie, cererea de circulație a mărfurilor fiind redusă prin restricțiile impuse pentru a limita răspândirea virusului. Într-un context în care aproape 80% din comerțul cu mărfuri se realizează pe mare, terminalele portuare au fost afectate în mod special în această perioadă.

Ca răspuns la scăderea volumului de marfă, DP World Constanta a disponibilizat trei operatori Quay Gantry Crane (QGC). Decizia a fost luată ca urmare a unui proces formal de încetare a raporturilor de muncă, în conformitate cu normele locale în vigoare și bazat pe criterii obiective.

De asmenea, DP World Constanta a retras 11 anunțuri de oferte de muncă și va întrerupe procesul de angajare pe aceste posturi până la îmbunătățirea situației economice globale.

Disponibilizarea celor trei operatori QGC face parte din pachetul de măsuri pentru stabilizarea și consolidarea operațiunilor. DP World Constanta continuă să-și desfășoare activitatea cu cei peste 450 angajați în România.

Cosmin Cârstea, Director General DP World Constanta, a declarat: „Împreună, ne confruntăm cu o situație fără precedent. Pandemia coronavirusului global afectează mediul de afaceri și comunitățile noastre. A perturbat serios lanțurile de aprovizionare și comerțul intern și internațional. Ca urmare, volumul de marfă manipulat de DP World Constanta a scăzut semnificativ față de aceeași perioadă a anului trecut. Această scădere a avut ca rezultat venituri mai mici și, din păcate, a trebuit să luăm unele decizii dificile dar necesare în ceea ce privește personalul. Scăderea volumelor de marfă a redus nevoia de operatori de
macara în special, ceea ce ne-a determinat să luăm decizia nefericită de disponibilizare a trei operatori QGC. Decizia nu a fost ușoară. Din păcate, observăm că și alți operatori și companii portuare sunt obligați să ia decizii asemănătoare. Fiind un factor esențial de dezvoltare a comerțului global, sperăm că situația economică mondială se va îmbunătăți în curând și că vom observa o creștere a volumului de marfă, deoarece acestea sunt elemente vitale pentru compania noastră.”

Deși nu sunt planificate disponibilizări suplimentare, DP World Constanta va monitoriza constant situația economică globală și va analiza cifrele forței de muncă în raport cu operațiunile zilnice desfășurate în cadrul terminalului.

Anul trecut, compania a semnat reînnoirea contractului de concesiune cu Administrația
Porturilor Maritime Constanța până în anul 2049 și s-a angajat să mențină, opereze și să
continue să dezvolte terminalul de containere din portul Constanța Sud. “Ne angajăm să facem tot ceea ce este posibil pentru a sprijini continuitatea afacerii clienților companiei prin menținerea unei funcționări cursive și eficiente a operațiunilor, pentru a livra un beneficiu net pozitiv atat pentru economie, cat si pentru comunitățile în care trăim și ne desfășurăm activitatea”, a completat Cosmin Cârstea.

Constanța este unul dintre cele 127 de terminale portuare maritime și fluviale operate de DP World, lider mondial în soluții pentru lanțul de aprovizionare maritim „end-to-end”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.