Drulă: În PNRR am inclus A7 şi capetele autostrăzii A8

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat, în 5 mai, că întreaga autostradă A7 și capetele autostrăzii A8 vor fi finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

„În PNRR am inclus ca proiecte majore autostrada A7. O să citez dimensiunile din memorie: sunt 320 de km pe A7. E vorba de capetele autostrăzii A8, sectorul Târgu Mureş – Târgu Neamţ, cred că sunt 30 cu 20, în jur de 50 de km, unul lângă Târgu Mureş şi unul lângă Târgu Neamţ. E vorba de autostrada A3, între Cluj şi Zalău, ca să nu dau nişte nume de localităţi care nu spun aşa de mult. Şi acolo cred că sunt 70 de km. Dar v-am zis: mă faceţi să fac un exerciţiu de memorie. Şi mai e vorba de Lugoj – Deva, acolo unde se fac acele tuneluri pentru urşi. Nu sunt pentru urşi, sunt pentru maşini, doar mamiferele pot migra pe deasupra, nefiind afectat terenul. Singura secţiune lipsă între Sibiu şi Nădlac, acolo sunt 9 km, dar este o lucrare amplă, scumpă. Sunt două tuneluri în lungime combinată de aproximativ doi kilometri. Deci, acestea sunt proiectele majore pe care le-am solicitat pentru finanţare din PNRR”, a precizat ministrul, la briefingul de presă după ședința Guvernului.

Cătălin Drulă a explicat că, în funcţie de evoluţia din anii următori, toate aceste programe de finanţare „se mai ajustează şi se pot adăuga alte proiecte”.

Începe proiectarea A8

Ministrul a anunțat că începe proiectarea autostrăzii A8: „Încă o veste mare: Autostrada A8 – începe proiectarea, vineri (7 mai – n.r.)) pentru tronsonul Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni. E vorba de cei aproximativ 100 de km care traversează de la est la vest Moldova, la latitudinea Iaşiului. Este acelaşi tip de contract bazat pe… cum lansăm licitaţia de execuţie pentru A7. Atunci când proiectele sunt bine pregătite, sunt salvaţi mulţi ani în implementare şi în loc să avem un proiect fuşerit în trei luni şi după aceea să stăm nouă ani în construcţie în loc de doi, stăm doi ani şi pregătim proiectul şi apoi execuţia lucrărilor durează efectiv doi ani”.

Un exemplu în acest sens este autostrada de lângă Târgu Mureş, începută în iulie anul trecut, care se va finaliza la sfârşitul lui 2021, a adăugat el.

8,5 miliarde de euro la transporturi, în PNRR

Propunerea în PNRR este de alocare a 4,5 miliarde de euro pentru autostrăzi şi 4,5 miliarde de euro pentru sectorul feroviar şi metrou, în total, 8,5 miliarde de euro.

Întrebat dacă va merge la Bruxelles pentru a susține PNRR, Cătălin Drulă a arătat că a fost deja, iar acum sunt încă discuţii, „mici ajustări care se fac la program”.

„Programul nu este depus încă. Aceste consultări şi discuţii au un caracter informal. Deci, ar fi incorect în acest moment din parte mea să spun: „Gata, e totul rezolvat”. Dar semnalele sunt bune şi sper ca după depunere să avem o veste foarte bună pentru România, pentru că infrastructura determină multe”, a precizat el.

Depunerea proiectului PNRR la Comisia Europeană a fost amânată cu o lună, până pe 31 mai, iar în prezent au loc negocieri pe fiecare investiție în parte.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.