Economii: Camioane electrice reîncărcate în fiecare țară UE

O nouă cercetare SNAP relevă economiile realizate de operatorii de flote prin reîncărcarea vehiculelor grele electrice la 100 km față de realimentarea diesel în fiecare țară europeană.

Potrivit unui comunicat, atunci când se compară prețurile medii la motorină și la electricitate industrială, Islanda oferă cele mai mari economii de costuri cu energia, de 61,03 EUR la 100 km. Croația se clasează pe ultimul loc, cu economii de 19,96 EUR, în timp ce România se află la mijlocul clasamentului, pe locul 21, cu o economie estimată de 30,62 EUR.

Mckinsey & Company estimează că, până în 2030, vor fi necesare peste 300.000 de puncte de încărcare publice și private, în întreaga Europă, pentru a satisface cerințele camioanelor medii și grele, față de aproximativ 10.000 în prezent. Tranziția se confruntă cu provocări substanțiale, fiind necesare investiții și cercetări suplimentare pentru a ajuta operatorii de flote și șoferii să treacă cu încredere la vehicule grele electrice.

Top 10 țări cu cele mai mari economii de costuri din Europa:

Economii de energie electrică față de motorină (€) la reîncărcare la fiecare 100 km

  • Islanda – 61,03 €
  • Norvegia – 49,31 €
  • Finlanda – 49,12 €
  • Albania – 47,65 €
  • Danemarca – 44,23 €
  • Suedia – 42,24 €
  • Serbia – 41,60 €
  • Olanda – 41,58 €
  • Portugalia – 40,91 €
  • Belgia – 38,85 €

Top 10 țări cu cele mai mici economii de costuri din Europa:

Economii de energie electrică față de motorină (€) la reîncărcare la fiecare 100 km

  • Croația – 19,96 €
  • Cipru – 21,16 €
  • Moldova – 22,72 €
  • Cehia – 23,51 €
  • Georgia – 24,21 €
  • Polonia – 24,22 €
  • Ungaria – 25,77 €
  • Luxemburg – 26,27 €
  • Malta – 27,39 €
  • Bulgaria – 28,07 €

Un viitor cu zero net

România a redus, deja, cu 30,1% emisiile de gaze cu efect de seră, între 2005 și 2023. Deși vehiculele electrice de mare tonaj, combustibilul și biocombustibilul vor juca un rol vital în îndeplinirea obiectivelor climatice ale țării noastre. Progresele în tehnologia bateriilor, performanța vehiculelor electrice de mare tonaj și investițiile în încărcarea în megawați sunt, de asemenea, esențiale pentru construirea unei infrastructuri de încărcare mai fiabile și mai accesibile în întreaga Europă.

Consolidarea infrastructurii va contribui la reducerea anxietății șoferilor în legătură cu încărcarea și la creșterea încrederii în camioanele electrice. Administratorii de flote pot facilita, de asemenea, tranziția prin instruirea șoferilor cu privire la planificare și eticheta încărcării.

Nick Renton, șeful departamentului de strategie europeană și dezvoltare comercială de la SNAP, a comentat concluziile lor: „Cercetările noastre au relevat discrepanțe în Europa de până la 54% între țările cu cele mai mari și cele mai mici economii la reîncărcarea unui vehicul electric. Pe măsură ce industria lucrează pentru îndeplinirea obiectivelor de mediu, este imperativ ca operatorii de flote și șoferii să aibă încrederea și infrastructura necesare pentru a trece la vehicule electrice și a beneficia de economiile de costuri pe fiecare piață.”

„Dorim să vedem liderii din industrie sprijinind operatorii de flote și șoferii în depășirea unora dintre provocările legate de adoptarea vehiculelor electrice, cum ar fi infrastructura limitată, punctele de încărcare nesigure și costurile inițiale ridicate. Toate industriile vor trebui să își aducă contribuția în atingerea obiectivelor climatice în întreaga Europă și considerăm că este important ca atât operatorii de flote, cât și șoferii să fie sprijiniți în efectuarea oricăror tranziții necesare. Deși sărbătorim potențialul de economisire a costurilor generat de vehiculele electrice de mare tonaj, recunoaștem, de asemenea, că combustibilul va rămâne o parte a ofertei energetice; cu toate acestea, biocombustibilul va juca un rol vital în îndeplinirea obiectivelor de mediu”, a adăugat Nick Renton, șeful departamentului de strategie europeană și dezvoltare comercială de la SNAP.

Cercetare ia în considerare 35 de țări europene și calculează diferența de cost energie/combustibil la 100 km între un vehicul utilitar diesel standard (35 litri/100 km la prețul mediu de vânzare cu amănuntul al motorinei din fiecare țară) și un vehicul utilitar electric (108 kWh/100 km la tariful mediu al energiei electrice non-casnice din fiecare țară, excluzând TVA și taxele recuperabile). Aceste cifre reflectă costurile „la pompă” sau „la priză” și nu țin cont de dimensiunea flotei de vehicule, de tarifele negociate pentru energie sau de fluctuațiile viitoare ale piețelor de motorină și electricitate. 

Pentru a descoperi cercetarea aprofundată, vizitați: https://snapacc.com/newsroom/fuel-vs-charge-is-the-switch-to-electric-cheaper-or-just-greener/

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.