Egis, compania care asigură supervizarea construirii Secțiunii 5 Curtea de Argeș-Pitești a Autostrăzii Sibiu-Pitești, informează că restul lucrărilor vor fi finalizate în această toamnă.
Proiectul include construirea a 30,351 km de autostradă nouă, 3 intersecții rutiere, 21 poduri, o zonă de parcare, un spațiu de servicii și două centre de coordonare și întreținere.
„După succesul recent cu acest sector de drum, Secțiunea 5 Sibiu-Pitești, restul lucrărilor aferente acestei secțiuni, care sunt în afara autostrăzii propriu-zise, sunt așteptate să fie finalizate până în septembrie anul acesta. Suntem încântați că am reușit din nou să livrăm un rezultat excepțional cu multe luni înainte de termen. Suntem mândri de această realizare importantă în acest proiect. Autostrada Sibiu-Pitești are o semnificație majoră pentru infrastructura mare din România, cu multe rute comerciale importante trecând pe aici. Pentru noi, ca ingineri, a fost foarte important să asigurăm calitatea lucrărilor și încadrarea lor în timp și vom continua să ne asigurăm că totul este în ordine pe parcursul perioadei de garanție de după finalizarea acestei construcții”, a declarat Drasko Misulic, coordonator de proiect Egis în România.
Impact social, de mediu și comunitar
Secțiunea 5 este ultima dintre cele cinci secțiuni în care este împărțită autostrada Sibiu-Pitești și aduce oportunități semnificative de dezvoltare pentru comunitățile din zonă, acomodând traficul de marfă și pasageri și eficientizând traficul în zona orașului Pitești.
Realizarea acestui segment de drum asigură, de asemenea, un nivel adecvat de siguranță și securitate a traficului rutier.
Perioada de garanție pentru această secțiune de autostradă este de 120 de luni.
Obiectivul general al autostrăzii Sibiu-Pitești, așa cum este definit în Planul General de Transport (MPGT), este de a îmbunătăți eficiența economică a transportului românesc prin reducerea timpului de călătorie între Sibiu și Pitești și, în consecință, îmbunătățirea conectivității regionale.
Obiectivul coridorului este de a oferi acces direct la Marea Neagră printr-un profil unificat de autostradă, precum și către alte țări prin conexiuni de frontieră.