Eurowag: +130% profit și +7% venituri, în 2024

Eurowag, lider european în furnizarea de soluții de mobilitate și plată pentru industria de transport rutier comercial, a anunțat rezultatele financiare pe 2024. 
 
Profitul a crescut semnificativ, cu 129,8%, iar veniturile totale au fostcu 7% mai mari, față de 2023. Aproape toți indicatorii-cheie au înregistrat creșteri semnificative, „în ciuda unui mediu macroeconomic dificil”, după cum declară CEO-ul Eurowag, Martin Vohánka, în comunicatul transmis redacției. 
 

Repere financiare și operaționale pentru întregul an

  • Venituri nete totale: +14,0% până la 292,5 milioane EUR (2023: 256,5 milioane EUR)
    • Venituri nete din soluții de plată: +13,6% până la 166,9 milioane EUR, susținute de o creștere puternică a veniturilor din taxe de drum (+50,2%) și de o creștere de 10,8% a camioanelor active utilizând soluțiile de plată.
    • Venituri nete din soluții de mobilitate: +14,6% până la 125,6 milioane EUR, datorită creșterii soluțiilor noastre de management al flotei și al timpului de lucru, precum și datorită efectului anualizării achiziției Inelo.
  • EBITDA ajustată: +12,0% până la 121,7 milioane EUR (2023: 108,7 milioane EUR), cu o marjă EBITDA ajustată de 41,6% (2023: 42,4%).
  • EBITDA ajustată în numerar: 88,7 milioane EUR, +23,2% (2023: 72,0 milioane EUR).
  • Profit ajustat înainte de impozitare: 46,3 milioane EUR (2023: 56,7 milioane EUR), scădere determinată de costuri financiare mai mari și amortizarea activelor intangibile.
  • Profit statutar înainte de impozitare: 11,7 milioane EUR (2023: pierdere de 39,3 milioane EUR), având în vedere că anul precedent a fost afectat de o depreciere a fondului comercial fără impact în numerar.
  • Reducerea datoriei nete: 275,5 milioane EUR (2023: 316,8 milioane EUR), cu un grad de îndatorare netă de 2,3x (2023: 2,9x), revenind în intervalul țintă de 1,5x-2,5x.
  • Dividend special propus: 3,0 pence/acțiune (aproximativ 25,0 milioane EUR), supus aprobării la Adunarea Generală Anuală din mai 2025.

Lansarea treptată a platformei integrate Eurowag Office – o premieră în industrie

  • Investiții de capital: 46,0 milioane EUR (2023: 50,9 milioane EUR), dintre care 35,0 milioane EUR (2023: 38,0 milioane EUR) reprezintă investiții în cercetare și dezvoltare pentru integrarea și dezvoltarea produselor, inclusiv Eurowag Office, lansată pe piață în T4 2024.
  • Migrare treptată a clienților existenți ai soluțiilor de management al flotei și navigației către noua platformă, cu teste live în desfășurare.

Martin Vohánka, fondator și CEO: „Eurowag a avut din nou un an puternic, cu o creștere de două cifre a veniturilor nete, profitabilitate solidă și o generare de numerar peste așteptări. Acest lucru a fost posibil în ciuda unui mediu macroeconomic dificil, ceea ce mă face și mai mândru de realizările echipei. Privind spre viitor, rămân încrezător în perspectivele de creștere ale afacerii și în atingerea obiectivelor noastre pentru 2025. Continuarea implementării noii noastre platforme integrate nu doar că va aduce numeroase beneficii clienților noștri valoroși, dar va accelera și capacitatea noastră de a vinde produse complementare și de a îmbunătăți eficiența afacerii, generând astfel randamente pozitive pentru acționari.”

Rezultate financiare 2024

Indicatori cheie FY 2024 FY 2023 creștere anuală (%)
Venit total (€m) 2,236.6 2,088.1 7.1%
Profit înainte de taxe (€m) 11.7 (39.3) 129.8%
EPS de bază (cenți/acțiune) 0.39 (6.62) 105.9%
Venit net1 (€m) 292.5 256.5 14.0%
    Venituri nete soluții de plată (€m) 166.9 147.0 13.6%
    Venituri nete soluții mobilitate (€m) 125.6 109.5 14.6%
Alternative performance measures 1 FY 2024 FY 2023 creștere anuală (%)
EBITDA ajustată (€m) 121.7 108.7 12.0%
Marjă EBITDA ajustată (%) 41.6% 42.4% (0.8)pp
Cash EBITDA ajustat (€m) 88.7 72.0 23.2%
EPS de bază ajustat (cenți/acțiune) 4.65 6.49 (28.4)%
KPI-uri operaționale 2024
  FY 2024 FY 2023 creștere anuală
KPI-uri noi pentru Grup      
Total camioane active3  302,076 274,715 10.0%
Număr mediu de produse per camion 3 2.7 2.5 0.2
Scor Net Promoter (NPS) (puncte) 40 39 1pt
Venituri din subscripție (%) 26.8 26.6 0.2pp
KPI-uri pentru soluțiile de plată      
Medie clienți active soluții de plată4 20,459 18,379 11.3%
Medie camioane active cu soluții de plată 103,988 93,882 10.8%
Tranzacții prin soluțiile de plată5 46.1m 37.4m 23.3%

Perspective și orientări pentru 2025

Eurowag are un istoric solid de creștere organică de două cifre, în pofida presiunilor economice din industrie. Deși perspectivele macroeconomice rămân incerte, observăm semne de redresare în unele piețe majore, cum ar fi Polonia. Grupul rămâne încrezător în modelul său de afaceri, în capacitatea sa de a vinde produse complementare și în implementarea platformei integrate, ceea ce susține angajamentul său pentru o generare de numerar puternică și atingerea obiectivelor pentru 2025.

Viziunea CEO-ului

Eurowag a parcurs o transformare semnificativă, trecând de la o companie de carduri de combustibil la una axată pe date și inteligență artificială, cu scopul de a digitaliza industria transportului rutier de mărfuri (CRT) din Europa. Această industrie susține 75% din economia bunurilor fizice, reprezintă 5% din PIB și asigură locuri de muncă pentru 20 de milioane de oameni.

Dezvoltarea unei platforme integrate

Eurowag Office simplifică fluxurile de lucru, conectând toate produsele și serviciile într-o singură soluție digitală. Implementarea progresivă minimizează riscurile și permite ajustarea platformei pe baza feedbackului clienților.

Sustenabilitate

În 2024, Eurowag și-a consolidat inițiativele pentru reducerea emisiilor de carbon:

  • Cea mai mare rețea de HVO (ulei vegetal hidrotratat) pentru vehicule grele din Europa, cu primul coridor HVO din Europa Centrală și de Est.
  • Extinderea rețelei de LNG bio și creșterea de 63 de ori a volumului de HVO utilizat față de 2023.
  • Aderarea la Programul de Certificare Internațională pentru Sustenabilitate și Carbon (ISCC).

Priorități pentru 2025

În ciuda provocărilor macroeconomice, Eurowag își propune:

  • Migrarea principalelor produse pe platforma integrată.
  • Extinderea canalelor de vânzare indirecte prin parteneriate cu producătorii de camioane.
  • Investiții continue în digitalizare și sustenabilitate, oferind valoare clienților, acționarilor și societății.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.