Exproprieri din calea autostrazii Arad – Timisoara

Guvernul a aprobat, marti, printr-o hotarare, declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor aflate pe amplasamentul viitoarei autostrazi Arad – Timisoara. Ar mai fi insa un impediment in calea realizarii proiectului: finantarea. “Ministerul Transporturilor ar putea, din punct de vedere tehnic, sa finalizeze 100 km de autostrada anul acesta, dar, din punct de vedere financiar, doar 30-40 de km”, a anuntat Radu Berceanu.

 

\”Actul normativ emis priveste un numar de 571 de imobile supuse exproprierii, iar suma totala acordata despagubirilor aferente acestora este 67.371 de milioane de lei. Mai exista aproximativ 490 de imobile ramase de expropriat, pentru care se creeaza cadrul legal de expropriere si se aloca fondurile necesare platilor prin actul normativ aprobat azi de Guvern\”, a declarat purtatorul de cuvant al Guvernului, Ioana Muntean. Suma necesara procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata de pe amplasamentul autostrazii Arad – Timisoara, in suprafata totala de 596.380 mp, se cifreaza la 14,4 milioane de lei si va fi alocata din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

Ministrul Radu Berceanu are insa o veste proasta: Ministerul are de ales intre a aloca bani catre mai multe lucrari care trebuie sa continue sau sa concentreze o suma mai mare de bani intr-o anumita zona si sa termine niste portiuni de autostrada. \”Avem prea putini bani. (…) Avem 1,2 % din PIB pentru intreg ministerul, iar alte tari dau aproape 5%. Atat avem, atat putem sa facem. (…) Din punct de vedere tehnic, am putea face 100 de kilometri de autostrada. N-am putea sa terminam 150 de kilometri, oricati bani am avea, pentru ca nu avem lucrarile chiar atat de avansate. Din punct de vedere financiar, probabil ca am putea sa terminam 30-40 de kilometri, daca am concentra toti banii pe care ii avem pentru domeniul asta numai acolo unde putem termina. La cum e croit bugetul, avem pusi bani si pe lucrari care nu se termina, dar care trebuie sa avanseze, mai ales ca trebuie cofinantate fonduri europene\”, a precizat ministrul Transporturilor.

Pe de alta parte, premierul Emil Boc a anuntat ca in aprilie va semna cu reprezentantii Bechtel un acord privind continuarea lucrarilor la autostrada Transilvania, din care spera ca se vor construi anul acesta 20 de km, dupa ce primii 42 au fost inaugurati de 1 Decembrie. Totodata, documentul incheiat va asigura locurile de munca a doua treimi din cei 1.900 de angajati ai companiei, care, in acest fel, vor scapa de concediere. Compania Nationala de Autostrazi are o datorie de 214 milioane de euro catre Bechtel, iar premierul Boc a promis ca Guvernul le va achita anul acesta in doua transe.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.