FAN Courier. 500 de lockere noi, pentru Black Friday

În prag de Black Friday, cea mai mare campanie anuală de discount-uri oferită de retaileri în noiembrie, FAN Courier are noutăți. Compania de curierat a crescut capacitatea de a sorta automat la peste 2,2 milioane de colete pe zi.

Pregătirile au început din vară, iar creșterea volumelor de livrări este estimată la peste 20% față de perioada similară a anului trecut. Pentru fluidizarea activității în timpul campaniei de discounturi, compania a făcut investiții semnificative.

În ceea ce privește automatizarea și tehnologizarea fluxurilor, a fost instalată o nouă bandă de sortare automată. Aceasta are o capacitate de peste 30.000 de colete/oră, în hub-ul din Ștefăneștii de Jos. 

Investiții au fost făcute și în flotă și echipele de curieri, astfel că acum operează peste 9.000 de angajați. Compania a extins rețeaua de livrare la punct fix până la aproximativ 5.500 de locații din care mai mult de jumătate reprezintă lockerele FANbox.

Pregătirile au vizat și accelerat dezvoltarea rețelei de lockere, printr-o investiție suplimentară de 5 milioane de euro. FANbox reprezintă una dintre cele mai mari investiții asumate de companie în ultimii ani și unul dintre atuurile pe care mizează pentru livrări rapide și eficiente.

Adrian Mihai

Adrian Mihai, CEO și cofondator FAN Courier. Deși piața locală de e-commerce a început anul cu un ritm mai temperat, pe fondul unei prudențe accentuate din partea consumatorilor, în a doua parte a anului vedem o revenire a apetitului pentru cumpărături online.

De aceea, ne așteptăm la un Black Friday intens, cu un volum de livrări mai mare cu peste 20% față de aceeași perioada a anului trecut, iar estimările noastre, deși par prudente, se bazează pe discuțiile concrete pe care le avem de luni de zile cu partenerii noștri din retail.

În fiecare an, începem pregătirea pentru această perioadă din vară, pentru a putea ajusta procesele logistice și a susține campaniile comerciale de amploare. În ultimii ani, se vede o schimbare clară în comportamentul clienților. Aceștia aleg tot mai des livrările «out of home», pentru flexibilitate și confort, și de aceea am investit constant în rețeaua de lockere FANbox.

O parte semnificativă din investițiile noastre au mers în automatizări și tehnologizare, dar și în flotă și în recrutarea și formarea curierilor. Am deschis noi HUB-uri si am tehnologizat și automatizat altele, pentru eficientizarea fluxurilor.

De exemplu, noul centru de la Bacău și o bandă de sortare de ultimă generație la Ștefănești ne asigură o capacitate operațională crescută și un timp de procesare mai scurt. Suntem pregătiți să facem față cu succes campaniei de Black Friday”.

Peste 3.000 de unități FANbox

În 2025, FAN Courier a achiziționat 500 de lockere noi, dar și 350 de extensii pentru unitățile deja existente, mărind capacitatea de livrare și numărul de casete disponibile. Rețeaua FANbox va depăși 3.000 de unități instalate la nivel național. Ea este completată de peste 2.000 de alte puncte de predare și ridicare, Collect Point-uri sau sedii FAN Courier. 

Compania își propune să extindă în continuare capacitatea de livrare la locker, prin achiziția a încă 600 de module pentru lockerele aflate deja în flotă. Extinderea acestei infrastructuri răspunde cererii tot mai mari pentru livrările „out of home”. Este o tendință în creștere în rândul consumatorilor români, care preferă să ridice coletele în funcție de propriul program, fără a depinde de sosirea curierului.

FAN Courier investește constant și în digitalizarea operațiunilor și în soluții IT avansate care permit urmărirea în timp real a coletelor. În plus, este asigurată o comunicare mai rapidă cu beneficiarii și opțiuni flexibile de redirecționare a expedierilor precum aplicația mobilă și smart link-ul trimis prin SMS.

Compania mizează tot mai mult pe integrarea tehnologiei în relația cu clienții, oferind, prin soluțiile sale digitale, o experiență simplă, predictibilă și sustenabilă.

FAN Courier, în Republica Moldova

În același timp, FAN Courier continuă să investească susținut în extinderea internațională, consolidându-și prezența în Europa Centrală și de Vest și în Republica Moldova. Oferă seller-ilor din regiune soluții logistice integrate, flexibile și scalabile.

Prin dezvoltarea serviciilor și operațiunile din Republica Moldova, consolidează poziția acesteia ca punct logistic-cheie între Uniunea Europeană și piețele estice.

Portofoliul de servicii acoperă întregul lanț logistic, de la transport intern și internațional, depozitare și gestionarea stocurilor, până la servicii complete de fulfillment, livrare, vămuire și procesare a retururilor. 

Operațiuni în Polonia

Anul acesta, FAN Courier a demarat operațiunile în Polonia, o zonă strategică pentru comerțul electronic european. Compania le oferă clienților timpi de livrare optimizați și acces rapid către piețele din vestul și nordul continentului.

În ceea ce privește serviciile de fulfillment, compania se pregătește pentru o etapă de extindere logistică majoră. Aceasta este menită să crească capacitatea de procesare, acuratețea livrărilor și flexibilitatea operațională pentru sellerii care activează în comerțul electronic transfrontalier.

Prin tehnologii moderne de management al stocurilor, automatizare și integrare digitală cu principalele platforme de e-commerce, oferă clienților transparență totală și eficiență maximă.

În paralel, FAN Courier continuă investițiile în infrastructura logistică, vizând extinderea spațiilor de depozitare, modernizarea flotei și implementarea de soluții sustenabile în transport dezvoltând și serviciile multimodale și maritime, care permit combinații eficiente între transportul rutier, feroviar și maritim, reducând costurile și timpul de tranzit.

Prin aceste investiții și inițiative, FAN Courier își propune să devină un partener logistic strategic pentru sellerii care își doresc să își extindă activitatea în Europa, beneficiind de un ecosistem complet de servicii, o infrastructură modernă și suport personalizat pentru fiecare etapă a lanțului de aprovizionare.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.