FAN Courier, în fruntea clasamentului Consumer Superbrands 2017

fan-courierFAN Courier se plasează pe primul loc în Top 15 Superbrands ediţia 2017, cu un salt important faţă de ediţia anterioară a programului, potrivit primelor rezultate ale studiului Superbrands, anunțate de BDR Associates și derulat în parteneriat cu IPSOS în februarie–martie 2017.  

Este pentru a doua oară, în istoria de peste 10 ani a Superbrands în Romania, când în fruntea clasamentului se situează un brand autohton; această performanţă a mai fost atinsă doar de Borsec, în ediţia Superbrands 2011/2012.

Top 15 branduri desemnate Superbrands în România pentru anul 2017 include: FAN Courier, Visa, Kober, Decathlon, Lego, Pampers, Humanitas, eMAG, Dedeman, Orbit, Mercedes-Benz, Borsec, olx.ro, Catena, Samsung.

Comerţul online este noua dominantă  în  dezvoltarea afacerilor, alături de strategiile orientate prioritar către consumatori

Comerţul online, aflat pe un trend ascendent şi foarte alert în ultimii ani, a propulsat şi consolidat în Top 15 Superbrands o serie de branduri tinere precum FAN Courier, eMAG, olx.ro, alături de branduri de servicii financiare online consacrate, precum Visa (poziţia 2 în Top 15 Superbrands 2017).

În contextul digitalizării ca direcție globală în afaceri, brandurile care au ştiut cum să empatizeze cu priorităţile consumatorului, să-i întâlnească așteptările, la momentul şi cu mesajul potrivit, au avut de câştigat în fidelizarea clienţilor.

Exemple relevante  pot fi Catena, Samsung sau Orbit, care au derulat campanii de marketing şi comunicare bine ţintite şi adaptate specificului segmentelor de consumatori, dar şi Decathlon sau Dedeman, cu o prezenţă foarte activă pe diferite segmente media online şi offline, Dedeman aflându-se pentru a doua oară în Top 15 Superbrands, consecutiv, în ultimii 3 ani.

Cu o dinamică alertă atât în online cât şi în offline, brandurile din sectorul construcţiilor au urcat în Top 15 Superbrands 2015 pe poziţii superioare (Koeber – poziţia 3, Dedeman – poziţia 9).

Tradiţia, susţinută în paralel de inovaţie, contează în continuare pentru români în alegerea brandurilor

Branduri cu istorie, precum Borsec, Pampers, Mercedes-Benz, își păstrează o prezenţă onorantă în Top 15 Superbrands, pentru ca sunt branduri care şi-au reconfirmat promisiunile faţă de consumatori şi au reuşit să ţină pasul cu nevoile consumatorilor şi cu noile obiceiuri de consum manifestate în piață precum interesul consumatorului român de a-şi îmbunătăţi viaţa de zi cu zi, dorinţa de a investi mai mult în produse de calitate pentru casă, sănătate, calitatea hranei sau îngrijire personală.

superbrands

Inovaţia este unul din atributele principale, pe care consumatorii le asociază cu statutul de Superbrand în România. Tocmai de aceea, printre categoriile economice care au generat cele mai multe branduri cu statut de Superbrands, în acest an se numără echipamentele electrice şi electrocasnice, maşini, tehnologie, dar şi produse din sectoare FMCG, precum îngrijire personală şi îngrijirea casei.

De asemenea, calitatea produsului şi beneficiile de care se bucură consumatorul prin alegerea unui produs joacă un rol la fel de important ca şi pretul. Acest trend începe deja să se consolideze ca un atribut al pieţei, pe măsură ce condiţiile economice se ameliorează (o rată a şomajului în descreştere) iar educaţia consumatorului cere calitate. Un exemplu relevant îl constituie Mercedes Benz care îşi păstrează prezenţa în Top 15 Superbrands în aproape fiecare ediţie Superbrands desfășurată în România.

Tradiţie şi inovaţie, concept local cu performanţe de talie internaţională

Cultura autohtonă de branding îşi găseşte tot mai des loc în inimile consumatorilor: regăsim de două ori mai multe brand-uri românești eligibile în Top 15, 2016-2017 , în comparaţie cu ediţia 2015/2016. Încrederea în brand-urile româneşti uneşte generaţii şi categorii sociale, conturând un nou Top 15 diversficat, care include prezenţe deja consacrate precum Borsec, eMag,  Dedeman, precum  şi noi apariţii remarcabile: Fan Courier, Kober, Humanitas.

Sectorul construcţiilor pare să fi valorificat ce este mai bun din ambele lumi: o dinamică alertă atât în online, cât şi în offline, ce a crescut numărul de branduri eligibile Superbrands 2017 şi a adus doi jucători în Top 15 :#3 – Kober şi #9 – Dedeman.

La prima ediție a programului Superbrands România, implementat de noi in 2005-2006 ne uitam cu admirație la Finlanda a cărei carte Superbrand era alcătuita în totalitate din branduri de sorginte finlandeza, devenite globale. Ne întrebam atunci, în plin pionierat al programului nostru, dacă vom asista vreodată la o asemenea performanță notabilă și în România. Trăim acum acest fenomen efervescent al brandurilor românești care urcă scara reputației impecabile, prin excelența în branding, dublată de calitate și inovație. Știm că sunt branduri născute în România precum Borsec, Dacia sau Ursus a căror notorietate a depășit demult granițele țării, internaționalizându-se și crescând capitalul de imagine a României. Brandurile românești strălucesc astăzi alături de branduri internaționale consacrate, contribuind în mod egal la creșterea calității vieții și trebuie să le aducem recunoaștere”, a spus Cătălina Rousseau, Country manager Superbrands România.

Profilul noului consumator: generaţia în căutarea fericirii

Preţul încetează să mai fie un factor decisiv în relaţia dintre consumator şi brand , determinantă devinind  pasiunea pentru inovaţie, preocuparea pentru viitor şi implicarea în comunitate. Acelaşi trend este transpus şi în segmentele ce alcătuiesc Top 15, unde zona de lifestyle, cultura şi divertismentul  câştigă teren, prin prezenţe precum Humanitas, Lego şi Decathlon.

Aceste aspecte demonstrează, încă o dată, tranziţia priorităţilor, de la cucerirea scării sociale şi consumerism, la well-being, respectul pentru comunitate, responsabilitate şi sustenabilitate, elemente definitorii pentru profilul noului consumator.

superbrands 1

Despre studiu: Lista brandurilor eligibile pentru statutul de Superbrand a fost obținută în baza metodologiei internaționale Superbrands care cuprinde două etape importante. În prima etapă, Consiliul Superbrands, alcătuit din 30 de specialiști în management, marketing, comunicare și branding, a asigurat selecția calitativă a listei de branduri, evaluând 1,223 de branduri din 52 de categorii.

Criteriile luate în considerare în procesul de selecție au fost reputație, încredere, calitate și diferențiere pe piață. În urma acestei selecții, 653 de branduri calificate au fost incluse în cercetarea de piață, realizată de către Superbrands România cu sprijinul Ipsos, pe un eșantion reprezentativ de 1.501 de consumatori români, la nivel urban.

Rezultatele finale ale cercetării reflectă opțiunile consumatorilor români pentru cele 370 de branduri eligibile pentru statutul de Superbrand pe piața din România. Lista completă a brandurilor cu statut de Superbrand în România pentru programul curent va fi publicată în cartea Superbrands pentru România, ediția 2017.

Despre BDR Associates și Superbrands România

Agenția de comunicare strategică și relații publice BDR Associates-Communication Group a adus programele Superbrands în România, deschizând în pionierat absolut drumul pentru valorizarea brandurilor și a brandingului în piața locală.

Începand din 2005, agenția a dezvoltat 5 ediții Consumer Superbrands (2006, 2010, 2012, 2014, 2015) și două ediții Business Superbrands (2007 şi 2008) care au oferit statut de Superbrand unui număr de peste 250 de companii, precum și peste 275 de modele de succes în branding şi comunicare, publicate în cărțile Superbrands pentru România.

Consiliile Superbrands în România au reunit peste  150 de specialiști și profesioniști în management, marketing, comunicare, branding și alte domenii care au adus o contribuție valoroasă și decisivă analizând anual, peste 2000 de branduri din care doar aproximativ 15 % primesc statutul de Superbrand. Mai multe informații despre programul Superbrands România și despre BDR Associates sunt disponibile pe https://www.superbrands.com/ro

Organizaţia Superbrands operează în peste 100 de țări ale lumii, stimulând în mod proactiv, de peste 20 ani, dezvoltarea piețelor locale prin programe specializate de branding și prin publicarea volumelor Superbrands care omagiază reputația brandurior, precum și industria comunicării din fiecare țară în cadrul programelor specializate precum: Consumer Superbrands, Business Superbrands, Cool Brands, e-Brands, Sports Brands, Luxury Brands și altele.

Despre Ipsos Research 

Ipsos Research Romania este parte a grupului francez Ipsos – locul 3 global între companiile specializate în cercetare de marketing. Compania oferă partenerilor săi soluții complete de cercetare, bazate pe o varietate largă de metodologii. Dintre acestea, cele mai utilizate sunt: interviuri asistate de calculator, comunități online de consumatori, interviuri la raft, grupuri interactive, sondaje telefonice.

Măsurarea inovației, testarea comunicării în vederea creșterii eficienței campaniilor offline sau online, segmentarea consumatorilor dintr-o multitudine de piețe și categorii, consultanță cu privire la strategia mărcilor și a cumpărătorilor sunt doar cateva din serviciile pe care Ipsos Research le oferă în România.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.