Firul II de cale ferată Sighişoara-Daneş, în circulație (galerie foto)

CFR SA a dat în exploatare în 25 iulie firul II al căii ferate nou-construite între Sighişoara şi Daneş, secțiunea dintre cele două tuneluri, parte a tronsonului Sighisoara – Coslariu.

De asemenea circulatia trenurilor a fost deschisa si pe Podul Arc, cel care traverseaza raul Tarnava Mare.

“Circulaţia feroviară între Sighişoara şi Daneş se desfăşoară de astăzi pe firul II modernizat al variantei de traseu nou-construită pe intervalul de staţii Sighişoara – Aţel, care cuprinde 4 poduri feroviare, printre care podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, 2 tuneluri – Sighişoara şi Daneş -, 2 podeţe şi pasajul superior peste DN 13”, precizează CFR SA.

Lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe noua variantă de traseu dintre Sighişoara şi Daneş, pe care au fost construite trei lucrări de artă importante – Podul în formă de Arc peste râul Târnava Mare, în lungime de 134,6 m, Tunelul Sighişoara, în lungime de 401 m şi Tunelul Daneş, în lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989 – vor permite atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighișoara – Aţel.

Pe tronsonul Sighişoara – Coşlariu, în lungime de aproximativ 100 km, lucrările de modernizare pe cele trei loturi Sighişoara – Aţel, Aţel – Micăsasa şi Micăsasa – Coşlariu sunt executate 94%, iar până în prezent au fost date în exploatare următoarele intervale de staţii:

  • Sighişoara – Daneş (fir II pe traseul nou)
  • Daneş – Dumbrăveni (Fir I)
  • Dumbrăveni – Aţel – Mediaş (Fir II)
  • Mediaş – Copşa Mică (Fir I)
  • Copşa Mică – Micăsasa (Fir I)
  • Micăsasa – Valea Lungă (Fir I)
  • Valea Lungă – Blaj (Fir I)
  • Blaj – Crăciunel (Fir II)
  • Crăciunel – Podu Mureş (Fir I)

“Menţionăm faptul că, lucrările de modernizare aflate în execuţie între Sighişoara şi Coşlariu acoperă o gamă complexă de lucrări feroviare (linii, peroane, instalații de siguranță și dirijare a traficului, gări, puncte de oprire, poduri, podețe, tuneluri, pasaje pietonale, treceri la nivel, substaţii de tracţiune) şi au ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin-Dunăre (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2”, precizează CFR SA.

Astfel, constructorii s-au incadrat in graficele asumate in luna mai, la solicitarea conducerii CFR SA.

Podul feroviar în forma de arc cu o deschidere de 125 metri, situat între Sighisoara si Atel, asigură legătura cu cele două tuneluri de cale ferată dublă nou-construite, tunelul Sighisoara (401 m) și tunelul Danes (969 m).

Atat Tunelul Sighisoara cat si Tunelul Danes, cel mai lung tunel de cale ferata nou-construit in Romania dupa 1989, cu fonduri europene, permit atingerea vitezei maxime de circulatie de 160 km/h pe o lungime cat mai mare a traseului Sighisoara – Atel.

Detalii tehnice pentru cele trei lucrari

  1. Podul Arc – pod de cale ferata dubla peste raul Tarnava Mare
  • deschidere – 125 m
  • lungime – 134,6 m
  • constructie noua înaintea tunelului Sighisoara, între gara Sighisoara si tunelul Sighisoara
  1. Tunelul Sighisoara – amplasat între statiile CF Sighisoara si Danes, subtraverseaza DN 13 la adancimi cuprinse între 5-14 m. Tunelul are trei parti distincte, particularizate prin metoda de executie:
  • tunel artificial (intrare Sighisoara), cu lungimea de 20 m
  • tunel natural, cu lungimea de 325 m
  • tunel artificial (intrare Danes), cu lungimea de 56 m
  1. Tunelul Danes – este construit printr-o tehnologie moderna implemetanta în trei parti distincte, particularizate prin metodele de executie:
  • tunel artificial (intrare Sighisoara), cu lungimea de 20 m
  • tunel natural, cu lungimea de 862 m
  • tunel artificial (intrare Danes), cu lungimea de 87 m

Contractul aferent a fost semnat in 2012 intre CFR SA, beneficiar si asocierea formata la acea data din companiile FCC Construcción SA, Alpine BAU GmbH si Azvi  SA. Dupa falimentul companiei austriece Alpine BAU GmbH, anuntat in 2013, lucrarile pe tronson au fost continuate de catre celelalte doua companii, FCC Construcción SA si Azvi SA.

Valoarea proiectului se ridica la 872,64 milioane lei (aproximativ 187 milioane de euro). Sectiunea de pe Coridorul IV, ramura nordica, unde se fac lucrarile este Sighisoara-Ațel, in lungime de 23,3 km.

Lucrarile derulate sunt extrem de importante pentru sporirea vitezei de circulatie pe calea ferata la 160 km/h pentru trenurile de pasageri si 120 km/h pentru trenurile de marfa.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.