FORT acuza MTI si Parlamentul ca lucreaza “cot la cot” pentru distrugerea transporturilor rutiere

 

Augustin Hagiu, presedintele FORT, acuza Ministerul Transporturilor ca a reusit, in ultimile 6 luni, “performanta” de a trece prin Parlament cele mai “aberante” masuri cu privire la transportul rutier de pasageri, “bazandu-se pe lipsa de experienta in transporturi si de implicare in fenomenele economice si sociale a multor parlamentari romani”.

 

Hagiu sustine ca ordonante ce modifica “pana si codul fiscal s-au strecurat nestingherite din comisie in comisie, pana ca senatorii sau deputatii sa retina macar unul din apelurile disperate fundamentate de transportatori”. In acest context, FORT estimeaza ca pasagerii romani nu vor mai avea in curand posibilitatea sa calatoreasca nici macar cu autobuzele sau autocarele ce efectueaza curse judetene sau interjudetene, in conditiile in care infrastructura feroviara este la pamant. “Conform unei noi ordonante cu privire la transportul pensionarilor si veteranilor – ordonanta ce ascunde interese financiare de peste 100.000.000 de euro -, operatorii de transport ce nu mai au niciun minim de putere financiara sa presteze servicii sunt obligati sa investeasca peste 2.000 de euro/vehicul pentru ca statul, pe spinarea lor, sa ofere in continuare facilitati pasagerilor din categoriile defavorizate. Operatorilor de transport nu le-a mai ramas decat speranta ca cei pe care i-au ales sa-i reprezinte in Parlament vor tine cont de aspectele invederate de patronat, amendand toate aberatiile si inventiile ministerului, in contextul in care: persoane fizice neautorizate efectueaza curse ilegale de transport intern si international, beneficiind de un vid legislativ creat parca special pentru a sustine ilegalitatile; Ministerul Transporturilor are in continuare datorii aferente unui an calendaristic fata de operatorii transportatori de pasageri; fluxurile de calatori pe care ar trebui sa se bazeze orice transportator licentiat sunt complet date peste cap de acelasi Minister al Transporturilor; operatorii feroviari privati primesc subventii anuale de peste 60.000.000 de euro pentru a transporta aer; abuzurile autoritatilor judetene si locale se tin lant, sustinand interese personale ale patentatilor locali”, denunta presedintele FORT, intr-un comunicat.

Augustin Hagiu mai spune ca parlamentarii demonstreaza, pe zi ce trece, “o totala lipsa de viziune, coerenta si interes, facand jocul unui minister ce a avut ca singura preocupare in actualul mandat “stoarcerea” transportatorilor de bani si distrugerea completa a infrastructurii rutiere”.

In final, presedintele FORT anunta ca transportatorii isi pun urmatoarele intrebari: “De ce trebuie ca un agent economic privat sa faca investitii, pentru ca statul sa acorde facilitati unor categorii sociale, in timp ce altii investesc pe subventiile de milioane de euro? De ce este nevoie de o asemenea masura aberanta, care implica niste costuri uriase, in loc ca Guvernul sa acorde o suma fixa fiecarei persoane din categoriile defavorizate, pentru ca acestia sa o utilizeze in functie de interesul personal, fie pentru transport, fie pentru a-si cumpara alimente? De ce este nevoie sa investeasca mii de euro, in contextul in care legislatia, interpretata prost din cauza deficientelor de elaborare, prevede obligatia ca pensionarii si veteranii sa fie transportati numai pana la prima gara, unde ar trebui sa astepte cateva ore sau cateva zile pana la aparitia primului tren? Ce institutie din Romania mai poate apara agentii economici de abuzurile celor ce nu vor intelege niciodata cum se construieste sau cum se mentine o afacere, locuri de munca si servicii de calitate?”. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.