FORT cere rambursarea unei cote din acciză

    Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) îi solicită ministrului Transporturilor, Felix Stroe, să aprobe consitutirea unui grup de lucru format din specialiști ai Ministerului de Finanțe și reprezentanți ai patronatelor din transporturi, care să elaboreze un proiect de act normativ pentru rambursarea unei cote din acciza pe motorină către companiile de transport mărfuri și pasageri, după modelul practicat în Belgia, Franța, Ungaria, Slovenia și Spania.

    foto: Jean-Mihai Pâlșu

    Iată precizările FORT, în adresa transmisă în 25 octombrie ministrului Transporturilor:

    “Transportatorii rutieri din Romania sunt din nou pusi intr-o situatie dificila odata cu adoptarea modificarilor privind acciza la carburant, in principal din cauza faptului ca nu pot transfera in tarifele prestate/km, influenta in costul operational.

    Ne vom afla astfel in aceeasi situatie din perioada 2015-2017, respectiv cea in care transporturile rutiere internationale isi vor reloca alimentarile in afara Romaniei (unde recupereaza si TVA si parte din acciza) piata de consum „captiva” urmand sa diminueze investitii in flota, resursa umana si dezvoltare.

    Prin piata „captiva” intelegem:

    • transportul licentiat de marfuri desfasurat exclusiv pe teritoriul national
      cu vehicule >3,5 to
    • transportul regulat de pasageri in trafic judetean
    • transportul regulat de pasageri in trafic interjudetean
    • transportul regulat special
    • cursele ocazionale (turistice)

    Va solicitam prin prezenta sa aprobati consitutirea unui grup de lucru format din specialisti ai ministerului de finante si reprezentanti ai patronatelor din transporturi, care sa elaboreze un proiect de act normativ pentru rambursarea unei cote din acciza pe motorina catre companiile de transport marfuri si pasageri ce alimenteaza pe teritoriul Romaniei, dupa modelul practicat in Belgia, Franța, Ungaria, Slovenia și Spania.

    Prin adoptarea unei astfel de masuri, bugetul de stat urmeaza sa beneficieze de incasari mai mari, transportatorii romani vor continua sa fie competitivi si sa alimenteze pe teritoriul tarii noastre, concurenta loiala urmeaza sa creasca iar evaziunea fiscala si comertul ilicit cu motorina sa scada.

    Statul poate avea totodata la dispozitie o statistica in timp real raportata alimentarilor cu carburanti si totodata la indemana insitutiilor de control, o oglinda vie a celor ce nu alimenteaza din zona accizabila insa desfasoara activitati de transport comercial”.

    Download (Adresa-339-25.10.2017-MT.pdf - PDF, 265KB)

    LĂSAȚI UN MESAJ

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.