FORT denunță “parteneriatul Iohannis – Șova împotriva sistemului de transport rutier”

    Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) reclamă un “parteneriat” între președintele Klaus Iohannis și ministrul demisionar al Transporturilor, Lucian Șova, “împotriva sistemului național de transport rutier”, și anunță că va ataca în contencios-administrativ Ordinul de modificare a OMT 980/2011 privind transportul rutier de persoane județean și interjudețean, semnat în 7 decembrie de ministrul Șova.

    Iată precizările FORT, în comunicatul transmis redacției:

    “Am constatat cu surprindere și dezamagire iesirile in spatiul public ale d-lui presedinte Iohannis si ale ministrului demisionar Sova, care, alternand conferintele de presa, au transmis, de fiecare data, acelasi mesaj: “Nimeni nu se atinge de ministrul L. Sova! care ,,stie ce face si face bine ce stie”.

    Aceste mesaje ale celor doi, in spatiul public, pot fi interpretate ca simple coincidente sau, daca facem o analiza sumara a ceea ce a facut dl. ministru L. Sova in ultimul timp, in special de cand a fost pus pe lista de remaniere a Cabinetului Dancila, putem foarte usor sa tragem cateva concluzii:

    1. Dl. Presedinte Iohannis a admis propunerea de remaniere a 4 ministri si i-a revocat, dar la ceilalti 2 s-a oprit, iar la unul in mod special.

    2. Cu toate ca presedintele Iohannis a spus la fiecare conferinta de presa pe tema remanierii faptul ca Guvernul PSD, prin ministrii propusi la remaniere, face un simulacru de guvernare ,,de ochii lumii”, nu acelasi lucru l-a transmis cand a fost vorba de ministrul Transporturilor. Acesta din urma, in ochii presedintelui ,,trebuie sa munceasca””, nu este ,,paznic de cooperativa”, “trebuie sa-si continue activitatea”. Apare firesc intrebarea: cand a avut dl. Presedinte dreptate? Cand a spus ca Guvernul este incapabil sa guverneze si ca are ministri slabi, sau cand a transmis mesajul de sustinere a ministrului L. Sova si a refuzat in 2 randuri semnarea decretului de revocare acestuia?

    3. Iata si pozitia ministrului Sova, care a venit, de fiecare data, dupa cea a presedintelui Iohannis: ,,sunt ministru pana mi se termina mandatul”, nicidecum pana va fi semnat decretul de revocare!!! ,,Sunt Lucian Sova, ministrul Transporturilor, si fac bine ce stiu si stiu bine ce fac”!

    4. Constatam faptul ca, desi ministrul Dezvoltarii, dl. Paul Stanescu, este tot demisionar, Dl. Presedinte Iohannis a evitat la fiecare iesire in spatiul public sa mentioneze vreo intentie de ,,pastrare” a acestuia in functie.

    Asa se explica de ce Paul Stanescu nu a iesit cu mesaje de genul ,,sunt Paul Stanescu si stiu bine ce fac si fac bine ce stiu”!

    5. De asemenea, in conformitate cu art. 8 din aceeasi lege nr. 90/2001 de organizare si functionare a Guvernului, Presedintele Romaniei avea prerogativele sa ia act de demisia ministrului Sova si sa declare, la propunerea prim-ministrului, postul vacant. In loc de aceasta, Presedintele iesit public si a transmis mesajul de sustinere a ministrului Sova. Oare la cate coincidente de acest gen ne mai putem astepta?!

    6. Desi in Legea nr. 90/2001 de organizare si functionare a Guvernului, la art. 6 se vorbeste de semnificatia demisiei din functia de ministru al Guvernului si a termenului de 15 zile in care acesta se poate razgandi, ministrul demisionar L. Sova, in a 15-a zi de cand isi daduse demisia, semneaza ordinul atat de controversat de catre transportatorii de persoane si in ciuda lipsei unei analize tehnice sau studiu de impact asupra sistemului national de transport rutier de persoane.

    – ,,Prin acest ordin am dat libertate transportului roman de pasageri…”

    – ,,Desfiintez exclusivitatile de care au beneficiat o serie de companii foarte putine la numar.

    – ,,Am dat posibilitatea cetatenilor sa aleaga mijlocul de transport”.

    O simplă privire asupra ordinului semnat de L. Sova ,,știu bine ce fac și fac bine ce știu” ne arată că această asa-zisă libertate oferită ,,cadou” de ministrul Transporturilor este, de fapt, o “gaură neagră” în universul transportului național rutier în care nimeni nu știe exact ce se va întâmpla sau care va fi impactul asupra infrastructurii sistemului de transport (autogări, trasee, operatori care vor pleca în număr mare, la aceeași oră în aceeași direcție din aceeași autogară), lucru ce nu s-a mai întâmplat niciodată până acum.

    7. De unde acest ,,curaj nebun”, depasit doar de inconstienta, la ministrul Sova?

    De ce in intreg mandatul sau (sarac de altfel in decizii sau ordine de ministru) nu a atins niciodata aceste aspecte de modificare a legislatiei atat de radicale si cu consecinte greu de estimat?

    De unde atâta grijă pentru transportatorii care, chipurile, nu aveau acces la piață, când în conformitate cu Norma Generală în domeniu – OG nr. 27/2011 = și cea speciala – Ordinul MT nr. 980/2011 de aplicare a OG nr. 27/2011 -, la fiecare 6 ani există deja o procedură competitivă de atribuire a traseelor de desfășurare a activității de transport”

    Cum se explică grija ministrului Șova pentru siguranța rutieră și confortul pasagerilor când, în prima varianta a ordinului, eliminase încă din start clasificarea mijloacelor de transport pasageri (care se traduce în grad de confort și siguranță) aerul condiționat sau responsabilitatea operatorilor de a nu avea datorii la Bugetul de Stat atunci când participâ la licitație?

    În urma protestelor transportatorilor FORT la nivel național, din 11.10.2018, ministrul a “catadicsit” să dispună o îmbunătățire a ordinului și să reintroducă acele criterii de calificare, absolut necesare garantării unei siguranțe rutiere și confort ale pasagerilor. De asemenea, dacă în prima variantă a ordinului, Șova deschidea piața pentru accesul oricăror firme, chiar și a celor fără experiență în domeniu, dupa protestele din 11 octombrie a inventat sintagma “experință similară”, păstrând totuși posibilitatea operatorilor de la internațional să intre pe piața de transport de persoane interjudețeană.

    În concluzie, observăm coincidența aparițiilor publice ale președintelui și ministrului demisionar, pe de o parte, și semnarea ordinului haotic, discreționar și cu exces de putere din partea lui Șova, de cealalta parte.

    8. La intrebarea “de unde atâta curaj nebun” la ministrul Șova, răspunsul stă în lobby-ul, făcut de firmele de transport internațional la presedintele Iohannis, pentru a-l mentine în funcție pe Șova, cu prețul conflictului între Președinție și Guvern, care va fi tranșat la Curtea Constituțională.

    Un ministru slab, lipsit de viziune asupra transportului de persoane, incapabil sa propuna proiecte viabile de accesare a fondurilor europene pentru constructia de autostrazi, orb si obtuz la orice initiativa a operatorilor economici din domeniu de a analiza atent schimbarile drastice de legislatie in domeniu (atribut de altfel obligatoriu aflat in portofoliul Min. Transporturilor) demisionar din functie, dar agresiv si dictatorial in decizii, este protejat de presedintele Romaniei!

    Pretul, pentru faptele presedintelui Iohannis, va fi platit de acesta la alegerile din anul viitor, iar  deciziile ministrului demisionar vor fi anulate in instanta, in conditiile in care FORT va dispune in zilele urmatoare atacarea in contencios a ordinului ministrului demisionar.

    Sa ne fereasca D-zeu de astfel de conducatori!!!”

    LĂSAȚI UN MESAJ

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.