FORT protestează în 10 ianuarie la Bruxelles împotriva Pachetului Mobilitate I

    Federația Operatorilor români de Transport (FORT) va participa alături de celelalte organizații patronale din România și din alte țări la protestul împotriva Pachetului Mobilitate I (rutier), care va avea loc în 10 ianuarie, între orele 08.00 – 13.00, în Piața Luxembourg din fața Parlamentului European.

    foto: FORT

    Iată precizările, în comunicatul transmis redacției:

    FORT s-a opus cu vehementa Pachetului de Mobilitate si a facut numeroase sesizari si petitii Ministrilor Transporturilor ai Romaniei din ultimii doi ani, cat si Comisiei Europene si Parlamentului European cu privire la repercusiunile pe care le aduc aceste modificari asupra transportatorilor romani.

    Transportatorii rutieri de marfuri sau persoane care inteleg importanta acestui demers si doresc sa participe la aceasta actiune de blocare si respingere alaturi de FORT sunt rugati sa il contacteze pe domnul Catalin Capraru la nr de telefon 0758505050 sau pe domnul Alin Cretu la nr de telefon 0742127711.

    Va reamintim ca in data de 10 ianuarie 2019, Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) va vota cele trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1, după care vor urma să fie aprobate în sesiunea plenară PE din 14 – 17.01.2019.

    Pachetul mobilitate I a fost publicat de Comisia Europeană pe 31.05.2017 și cuprinde propuneri importante de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor rutiere, precum:

    – propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere;

    – propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști;

    – propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă.

    Reiteram faptul ca la data de 04.12.2018, Consiliul Miniștrilor de Transport din UE (ministrul de resort al RO s-a abtinut de la vot) a adoptat poziția sa (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile restrictive ale Alianței Rutiere a Statelor din Vestul UE, prin care transportatorii români, alături de ceilalți transportatori estici sunt trimiși acasă, prin măsurile restrictive dure de efectuare a transportului rutier în Uniunea Europeană.

    În principal, vor fi aplicate următoarele reguli:

    Aplicarea regulilor detașării la transporturile rutiere internaționale, cu exceptarea tranzitului și a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv: în drumul spre țara de destinație și în drumul de întoarcere, se permite o activitate suplimentară de încărcare/descărcare în ambele direcții, fără a se încadra în regimul de detașare, sau zero la plecare și până la două (operațiuni) în drumul de întoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operațiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detașare integrală se aplică începând cu prima zi a operațiunii.

    Restricționarea cabotajului prin introducerea unei perioade de “răcire” (cooling-off) de 5 zile înainte ca alte operațiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeași țară cu același autovehicul. Această restricționare a cabotajului este o abatere a UE de la drumul spre piața liberă!

    Interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în cabina autovehiculului, deși în documentele Președinției Austriece este recunoscută lipsa acută de spații de parcare sigure și securizate în UE.

    Întoarcerea acasă a șoferilor cel puțin o dată la patru săptămâni – sau, în cazul în care șoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după numai trei săptămâni pe drum.

    Obligația dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operațiuni de transport internațional cu tahograf inteligent, până la sfârșitul anului 2024.

    Propunerile cuprinse în Pachetul Mobilitate au fost realizate pe fondul protecționismului în creștere al Statelor Membre din Vestul UE reunite în cadrul Alianței Rutiere, iar transportatorii români și est-europeni vor fi cei mai afectați prin măsurile propuse, care vor determina creșterea semnificativă a costurilor de operare și restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul UE.

    După aprobarea poziției Parlamentului European, Pachetul Mobilitate I1 va intra în procedura de trialog pentru armonizarea pozițiilor celor 3 instituții europene – Parlamentul European, Comisia Europeană și Consiliul de Transport UE în vederea aprobării textului final.

    FEDERAŢIA OPERATORILOR ROMÂNI DE TRANSPORT- FORT este persoană juridică română, de drept privat, fără scop patrimonial, o organizaţie autonomă, fără caracter politic, fiind constituită pe principii democratice la nivel naţional, cu structura organizatorică teritorială proprie în scopul reprezentării, promovării, susţinerii şi apărării intereselor economice, tehnice şi juridice ale membrilor săi în relaţiile cu autorităţile publice, cu sindicatele şi cu alte persoane fizice şi juridice, în raport cu obiectul său de activitate care este activitatea de transport marfă şi persoane în trafic intern şi internaţional precum şi activităţi conexe acestora, potrivit Statutului şi prevederilor legislaţiei în vigoare.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.