FORT: Transporturile rutiere autohtone, în pragul colapsului

Transporturile rutiere autohtone sunt în pragul colapsului, în timp ce afacerile în domeniu deținute de politiști sau alți „patroni instituționalizați” se află în plină expansiune, avertizează FORT.

Iată precizările, în comunicatul remis redacției:

“Motorina, drumurile proaste, legislatia haotica, presiunile si abuzurile statelor europene, lipsa resursei umane si concurenta neloiala reprezinta de ani de zile factori ce afecteaza grav activitatea desfasurata de transportatorii romani.

In ultimul timp insa, din ce in ce mai multi operatori de transport rutier transmit semnale disperate catre Federatia Operatorilor Romani de Transport raportat abuzurilor la care sunt supusi de personaje cu functii in diverse institutii de control (Politia Rutiera sau Inspectoratul de Stat pentru Controlul Transporturilor Rutiere) care detin prin interpusi (de regula rude), afaceri de transport rutier de marfuri, pasageri sau activitati de formare profesionala in domeniu.

Cel mai de notorietate caz este cel de la Timisoara, unde agentul de politie rutiera Spatar Alexandru ce are inters direct in raport cu afacerile firmei Ali Cez trans SRL, administrata de Spatar Alina in calitate de unic asociat si administrator, a reusit sa terorizeze una din firmele membre F.O.R.T (Haibach Trans SRL) careia in ultimele saptamani i-a retinut certificatele de inmatriculare la un numar 5 vehicule de transport marfa in contradictie cu hotararea judecatoreasca nr.5424/2018 25.05.2018,  pronuntata de sectia a II-a civila a Judecatoriei Timisoara.

Practic, prin abuzurile repetate, agentul de politie in speta face tot ceea ce este posibil pentru a elimina din piata o firma concurenta care chiar si in situatia in care a obtinut dreptatea in instanta, se vede obligata sa inceteze activitatea.

Din estimarile F.O.R.T. cel mai mare numar de afaceri in transporturi din Romania conduse „din umbra” si care beneficiaza de protectie se afla in tabara politistilor rutieri in timp ce pe locul doi si trei in acest top se situeaza angajati ai I.S.C.T.R. respectiv C.N.A.I.R.

Asa se face ca, spre exemplu, in cazul unor accidente rutiere, vehiculele chemate de politia rutiera pentru a tracta vehiculele avariate reprezinta afaceri de familie sau apartinand unor grupuri de interse si nicidecum unor firme licentiate pentru a interveni in astfel de situatii.

Aceeasi explicatie apare si in cazul transporturilor cu depasiri de greutate ce trec neobservate de controlul ISCTR, atunci cand in spate se afla o companie de transport detinuta prin interpusi de un angajat al CNAIR.

F.O.R.T. considera ca astfel de abordari abuzive si in contradictie cu legislatia privind conflictul de interese au capatat deja aspect de fenomen national iar autoritatile trebuie sa intervina urgent pentru stoparea lor”. 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.