„Full Remote Skills: ce competențe trebuie să aibă un telelucrător performant?”

Catedra de Competențe, ocuparea forței de muncă și decizii de resurse umane din cadrul Școlii de Management Normandie, coordonată de prof. Jean Pralong, va publica, în 9 noiembrie, un studiu intitulat „FullRemoteSkills: ce competențe trebuie să aibă un telelucrător performant?”.


 
Studiul analizează traiectoriile profesionale, performanțele și competențele comportamentale ale unui grup de 317 de telelucrători în perioada 2009 – 2019, aceștia fiind reprezentativi pentru populația lucrătorilor „full remote”, anterior crizei de COVID-19. 
 
Conform acestui studiu, diferențele între ratele de succes și traiectoriile profesionale înainte, în timpul și după episodul de telemuncă sunt explicate prin stăpânirea unui număr de cinci competențe specifice. De asemenea, studiul demonstrează că, pornind de la competențe egale, telemunca încetinește evoluția profesională a telelucrătorilor care nu își cultivă aceste „soft skills” (competențe de relaționare). Fără a fi un birou transferat într-un univers digital, telemunca este un spațiu nou, cu interacțiunile sale proprii.
 
Derulat în ianuarie 2020, acest studiu dobândește, în prezent, o valență cu totul specială, punând la dispoziția responsabililor de resurse umane, dar și a angajaților, un cadru de referință pentru această nouă situație și soluții pentru a ne adapta: ce soft skills trebuie să cultivăm pentru a reuși în caz de telemuncă? Ce erori să evităm? Cum pot responsabilii de resurse umane să creeze condiții favorabile în mod activ?
 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.