GXO: Britanicii cumpără de Black Friday cadouri de Crăciun

Un nou sondaj efectuat în rândul consumatorilor britanici, comandat de GXO Logistics, cel mai mare furnizor de logistică contractuală din lume, a arătat că 54% dintre britanicii care intenționează să cumpere cadouri de Crăciun în acest an vor folosi zilele cu oferte speciale precum Black Friday și Cyber Monday pentru a-și achiziționa cadourile.

Studiul, care a analizat obiceiurile de cumpărături ale consumatorilor britanici în perioada premergătoare Crăciunului, a arătat că, în acest an, în medie, consumatorii britanici intenționează să cheltuiască 352 de lire sterline pentru cumpărăturile de Crăciun și că Black Friday se află în prim-planul atenției consumatorilor atunci când cumpără cadouri de Crăciun.

Rezultatele evidențiază, de asemenea, că există diferențe notabile în ceea ce privește obiceiurile de cumpărături în funcție de grupurile demografice, iar aceste informații valoroase pot permite comercianților cu amănuntul să adapteze ofertele, promoțiile și logistica pentru a maximiza aceste comportamente diferite de cumpărare, se arată în comunicatul transmis redacției.

Gavin Williams, managing director GXO Marea Britanie și Irlanda, GXO: „Cunoașterea comportamentului consumatorilor în timpul perioadelor de vârf pentru cumpărături este esențială pentru ca clienții noștri să poată planifica cu succes pentru a satisface cererea și pentru a asigura o experiență de cumpărături fără probleme. Această cercetare evidențiază modelele probabile de cumpărături în rândul grupurilor de consumatori din acest moment si pana la Crăciun. Acestea sunt informații neprețuite care pot consolida previziunile detaliate privind cererea pe care comercianții cu amănuntul le-ar fi putut face la începutul acestui an. De asemenea, subliniază necesitatea unor servicii flexibile de aprovizionare logistică care pot crește rapid în această perioadă cheie de vânzare pentru a permite comercianților cu amănuntul să facă față volumului de cerere omnichannel preconizat.”

Principalele concluzii ale sondajului includ:

• În acest an, cumpărătorii din Regatul Unit intenționează să cheltuiască în medie 352 de lire sterline pentru cadourile de Crăciun, dintre care 195 de lire sterline vor fi cheltuite în cadrul vânzărilor de Black Friday. Britanicii cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani intenționează să cheltuiască 315 lire sterline în cadrul vânzărilor de Black Friday, cea mai mare sumă din toate categoriile de vârstă.
• 1 din 8 cumpărători declară că intenționează să își facă toate sau majoritatea cumpărăturilor de Crăciun în zilele cu oferte speciale de la sfârșitul lunii.
Persoanele cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani sunt cele mai predispuse să aștepte Black Friday pentru a-și face cumpărăturile de Crăciun, 80% dintre acestea afirmând că vor aștepta ofertele speciale ale comercianților. În timp ce doar 30% dintre persoanele de peste 55 de ani așteaptă zilele cu oferte speciale pentru a-și cumpăra cadourile.
Cercetarea a constatat, de asemenea, că bărbații britanici sunt mai puțin dependenți de Black Friday, cei intervievați spunând că este mai puțin probabil să aștepte zilele cu oferte speciale pentru a-și face cumpărăturile de Crăciun în acest an.

Martin Newman, consumer champion, comentând studiul, a declarat: „Având în vedere că jumătate dintre britanici se bazează pe Black Friday pentru cumpărăturile de Crăciun, comercianții cu amănuntul trebuie să fie pregătiți pentru o creștere semnificativă a cererii, în special în rândul grupului de vârstă 25-34 de ani. Va fi esențial să răspundem acestor așteptări cu stocuri solide, logistică fără probleme și opțiuni atât online, cât și în magazin. La fel de importantă este și satisfacerea cumpărătorilor de ultim moment – în special pentru bărbați – prin oferirea de servicii fiabile de livrare, ambalare a cadourilor și cardurilor cadou. Având în vedere că 21% dintre cumpărători intenționează să ridice comenzile online din magazin și că peste jumătate apreciază posibilitatea de a returna ușor comenzile, comercianții cu amănuntul trebuie să acorde prioritate unei experiențe omnichannel fără cusur. Dacă aceste aspecte sunt bine puse la punct, comercianții pot stimula vânzările și loialitatea în noul an. Sondajul a analizat, de asemenea, obiceiurile consumatorilor pe parcursul perioadei de vârf, cu accent pe așteptările clienților în ceea ce privește cumpărăturile online, în special livrările, retururile și recenziile de satisfacție.”

Raportul a arătat că 37% dintre clienți afirmă că achizițiile lor online au crescut în ultimul an. Cu toate acestea, clienții doresc în continuare să vadă și o prezență în magazin, 21% dintre cumpărători dorind să își colecteze cumpărăturile online în magazin, ceea ce demonstrează importanța pentru comercianții cu amănuntul de a oferi o experiență de cumpărături omnichannel.  Acest lucru întărește atractivitatea continuă a străzilor principale și susține creșterea serviciilor precum serviciul Clicklink Click and Collect al GXO, care a livrat 460.000 de colete partenerilor săi în săptămâna dinaintea Crăciunului anul trecut.

În ceea ce privește retururile, peste jumătate dintre consumatorii intervievați au declarat că ușurința de a returna produsele în sezonul de vârf le afectează în mod semnificativ deciziile de cumpărare, demonstrând încă o dată importanța unei soluții logistice de la un capăt la altul care să fie corectă de prima dată pentru consumatori.

Download

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.