Hingheriada auto amanata cu o luna

Programata sa inceapa pe 15 martie, operatiunea de ridicare a masinilor parcate neregulamentar sau abandonate in Sectorul 4 a pornit cu stangul, fiind amanata. Astfel, posesorii de autoturisme mai pot sa-si lase masina oriunde timp de o luna.

 

Motivul decalarii actiunii il constituie “unele defectiuni tehnice la programul special realizat pentru implementarea evidentei autovehiculelor ridicate” si “imposibilitea supravegherii prin sistemul electronic, de catre Politia Comunitara Sector 4, a parcului auto de depozitare”. In plus, firma care trebuia sa realizeze placutele cu semnele aditionale ridicarii masinilor nu a respectat termenul prevazut.

Procedura de licitatie pentru atribuirea contractului de concesiune de servicii privind “ridicarea, transportul, depozitarea, paza si eliberarea vehiculelor stationate neregulamentar pe domeniul public (carosabil, trotuare, spatii verzi etc) din Sectorul 4” a inceput anul trecut, pe 28 august, si s-a incheiat anul acesta, pe 25 ianuarie. Licitatia a fost castigata de Asociatia SC Autosal Expert Srl si SC Euronautica Motors Srl. Hotararea de ridicare a masinilor a fost adoptata insa in 2008, prin Hotararea nr. 37 a Consiliului local din 31 iulie.

Contract de 3,5 milioane de lei

Valoarea contractului incheiat intre primarie si prestatorul de servicii este de 3.510.000 lei, iar sumele percepute de la posesorii masinilor parcate aiurea sunt urmatoarele: 238 lei pentru o masina ridicata, 238 lei pentru o masina transportata si 297, 5 lei pentru depozitare. In primele 24 de ore nu se percep taxe de depozitare. Ridicarea masinilor se va face intre orele 8:00-20:00, asa ca noaptea vor putea fi lasate fara probleme, oriunde, cu conditia ca soferul sa se trezeasca devreme. Primarul Cristian Popescu-Piedone da asigurari ca in primul an de contract vor fi ridicate numai masinile abandonate. In acest timp, edilul spera sa mai amenajeze locuri de parcare, pentru a nu fi acuzat ca nu ofera alternativa de parcare. „Pot sa asigur cetatenii ca, timp de un an, nu vor fi ridicate decat masinile abandonate, cele din jurul pietelor, care sunt transformate in depozite de produse agroalimentare, cele care blocheaza intersectiile si cele care sunt lasate spre vanzare. Vom continua sa construim parcari, pe langa cele 38.000 de locuri amenajate in ultimul an si, dupa ce numarul acestora va fi suficient de mare, firma va ridica masinile parcate neregulamentar pe domeniul public”, a declarat, luni, Popescu.

1,5 milioane de masini pe 200.000 de parcaje

Pana atunci insa, operatorul va castiga bani frumosi dintr-o activitate ce nu va reusi sa puna ordine in parcarea masinilor, atat timp cat nu exista vreun parking adevarat in Sectorul 4. De altfel, nici in celelalte sectoare ale Capitalei. Iar hingherii auto opereaza deja in sectoarele 1, 2, 3 si 6. In curand insa, doar cel patronat de Vanghelie va fi “sigur” pentru un autoturism fara loc de parcare autorizat.

In Bucuresti, sunt inmatriculate 1,5 milioane de autovehicule, iar numarul locurilor de parcare nu depaseste 200.000 – jumatate fiind in Sectorul 3. Altfel spus, cam 7 masini si jumatate pe un loc de parcare.

Magda SEVERIN

Foto: Jean-Mihai PALSU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.