Horváth a construit strategia de digitalizare pentru FAN Courier

Compania de consultanță în management Horváth a asistat FAN Courier în proiectul de elaborare a Strategiei Digitale, care va contribui la consolidarea poziției de lider pe piața de profil.

Alexandru Stelea

Precizăriletransmise ZIUA CARGO:

Proiectul, derulat în perioada februarie-mai 2022, a avut la bază o analiză a proceselor interne de digitalizare în FAN Courier, o analiză a sistemelor și capabilităților digitale de care dispune compania, de structurare eficientă a inițiativelor de digitalizare noi sau deja planificate, dar și propuneri de soluții personalizate, moderne, care să ajute la accelerarea digitalizării.

„Compania de consultanță Horváth ne-a oferit o perspectivă obiectivă a etapelor și soluțiilor de care aveam nevoie pentru accelerarea digitalizării, proces care a devenit o necesitate pentru toți jucătorii industriei, în condițiile în care pandemia a dus la explozia comerțului online și a digitalizat tot mai mult relația client-furnizor. Ne dorim accelerarea digitalizării pentru a crește valoarea adăugată pe care o aducem business-ului, iar Horváth ne-au oferit suportul de care aveam nevoie în acest proces”, spune Alexandru Stelea, head of Project Management Office FAN Courier.

Anul acesta, piața românească de e-commerce a înregistrat o valoare totală de 6,2 miliarde de euro, având o creștere de 44% față de 2019, dar de doar 10% față de 2020. Mare parte din creștere este datorată perioadelor prelungite de lockdown din timpul pandemiei de Covid 19. Dacă 2021 a avut un rol de consolidare a pieței, în 2022 se estimează că valoarea totală a acesteia va ajunge la 7 miliarde de euro, conform GPeC, ceea ce va avea implicații majore și în sectorul de curierat. În 2021, companiile de curierat și poștă au înregistrat o cifră de afaceri de peste 1,1 miliarde de euro, cu 34% mai mult față de nivelul pre-pandemic din 2019, pe fondul expansiunii e-commerce-ului.

Plecând de la acest context, echipa de consultanți Horváth a împărțit proiectul în mai multe etape, prima dintre acestea fiind analiza din două perspective – internă și externă. Din punct de vedere intern, focus-ul a fost asupra proceselor, sistemelor IT, capabilităților digitale, precum și a nevoilor și cerințelor FAN Courier. Analiza externă efectuată a ajutat la obținerea unor concluzii în ceea ce privește tendințele de digitalizare specifice industriei de curierat. Pe baza analizei și a strategiei de business a FAN Courier, Horváth a asistat compania în definirea unor obiective și cerințe de digitalizare pentru care au fost făcute mai multe scenarii și cărora le-au fost alocate programe pentru implementare într-un orizont de timp mediu.

Kurt Weber

„Industria de curierat trebuie să se adapteze schimbărilor aduse de pandemia de Covid 19, provocărilor actuale în lanțurile de aprovizionare și inflației ridicate. Astfel, transformarea digitală va juca un rol cheie în creșterea competitivității, prin desfășurarea unor procese de afaceri mai eficiente, îmbunătățirea capacităților de inovare și crearea unor experiențe mai bune pentru clienți, angajați și parteneri. Prin expertiza și capabilitățile noastre, ajutăm FAN Courier să rămână o companie agilă, conectată permanent la piață, la nevoile viitoare ale clienților, capabilă să ia decizii bazate pe date, care vor ajuta la accelerarea inovației în serviciile de curierat și vor genera valoare adăugată pentru clienți”, arată Kurt Weber, managing director Horváth Romania.

Planul de implementare definit în Strategia Digitală a FAN Courier include un portofoliu de nouă programe care, pe lângă inițiative specifice de digitalizare, vor ajuta la dezvoltarea capabilităților digitale în FAN Courier. Printre acestea, se numără un program de BI și Analytics modern, un program de automatizare și digitalizare a proceselor de business, precum și un program de Machine Learning și un program de optimizare a experienței digitale a clientului.

Constantin Pelehra

„FAN Courier este într-o poziție bună pentru transformare digitală, pe care nu o consideră o destinație, ci o stare permanentă de evoluție. Unul din factorii de succes al acestui proiect a fost deschiderea și susținerea managementului și angajaților FAN Courier cu care am colaborat eficient și am aliniat teme complexe. Rezultatele acestui proiect au condus la implicarea noastră viitoare și în etapele de implementare”, a adaugat Constantin Pelehra, senior project manager, Horváth Romania.

Despre Horváth

Horváth este una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă și pe piața din România, începând cu 2005. Compania a fost înființată în Stuttgart, în 1981, de Prof. Dr. Péter Horváth, unul dintre pionierii Controlling-ului în Germania și are peste 1.000 de angajați. Horváth are birouri în Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München și Stuttgart), Austria, România, Elveția, Ungaria, Arabia Saudită și Emiratele Arabe, dar consultanții companiei stau la dispoziția clienților la nivel global. Horváth este membră a Cordence Worldwide, cea mai importantă alianță activă la nivel mondial, formată din companii de consultanță în management de prestigiu, cu aproape 70 de birouri în 24 de țări, situate pe trei continente. 

Despre FAN Courier

„Oriunde, cu plăcere.”

FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998, de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai. FAN Courier a devenit, în 2006, liderul pieței românești de curierat, poziție consolidată constant datorită investițiilor și serviciilor cu valoare adăugată noi, introduse permanent.

FAN Courier deservește cei peste 55.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 7.500 de angajați și colaboratori și a unei flote auto de aproximativ 4.400 de autovehicule.

Serviciile FAN Courier de expediere și livrare în sistem ”door to door” sunt disponibile atât la nivel național, numărul de localități deservite fără kilometri suplimentari crescând permanent, cât și la nivel internațional, prin parteneriate solide.

Distincțiile obținute constant în ultimii ani de compania FAN Courier reprezintă o recunoaștere a performanței de afaceri, a implicării în dezvoltarea economică a României, a responsabilității în fața comunității și a implicării acționarilor fondatori în educarea viitoarei generații de antreprenori.

Constant, FAN Courier se numără printre companiile incluse în Topul celor mai puternici jucători din economie, realizat de diferite organizații și publicații de business recunoscute în România: locul 1 în Topul Național al Firmelor Private din România, la categoria întreprinderi mari, realizat de Camera de Comerț și Industrie a României, locul 3 în Topul Național al Firmelor Private, categoriile Performanță Globală și Productivitate Întreprinderi Mari, locul 12 în Topul celor mai cunoscute și longevive branduri românești, realizat anual de publicația BIZ, Courier Company of the Year în cadrul Galei Premiilor Industriei de Curierat, în 2014-2019, și Best Courier Company, acordat în cadrul GPeC, în perioada 2015-2021.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.