Impozitarea diurnelor: APTE 2002 estimează pierderi de 360 mil. euro

Legea privind corectarea abuzurilor ANAF în privința impozitării diurnelor a fost adoptată de Parlament și merge la promulgare, iar APTE 2002 estimează că transportatorii au înregistrat pierderi de peste 360 de milioane euro.

Precizările transmise ZIUA CARGO:

Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) a luat act de adoptarea de către Camera Deputaților, fără niciun vot împotrivă, a propunerii legislative pentru anularea unor obligații fiscale și pentru modificarea și completarea unor acte normative. 

Propunerea readuce în matca legală acțiunile abuzive derulate pe parcursul anului 2021 și în prima parte a anului 2022 de către ANAF, care, printr-o interpretare ad-hoc, s-a transformat în legiuitor și a impus taxe noi sectorului transportului rutier, contrar voinței legiuitorului și cu grave consecințe pentru industria transporturilor din România și pentru economia națională.

APTE 2002 estimează pierderile provizorii ale sectorului de transport ale acestor acțiuni, pe baza dinamicii exporturilor de după reinterpretarea legislativă făcută de ANAF, la nivelul de peste 360 de milioane de Euro, în condițiile în care în anul 2021 sectorul de transport al economiei românești a generat încasări valutare de peste 7,4 miliarde de Euro, iar soldul pozitiv din balanța de plăți al sectorului a fost de 4,2 miliarde de Euro.

APTE 2002 consideră că unanimitatea forțelor politice din Parlament, care s-au pronunțat într-o primă etapă, în Senatul României, în data de 25 noiembrie 2021, pentru corectarea sarcinilor de plată suplimentare stabilite ad-hoc, și într-o a doua etapă, în 2 martie 2022, de către Camera Deputaților (cameră decizională) reprezintă traseul firesc al recunoașterii și corectării unor greșeli din partea unor persoane din instituții ale statului, cu grave consecințe pentru economie.

Considerăm că această unanimitate trebuie să dea de gândit și altor instituții ale statului care, în lipsa unor răspunderi reale, își permit să se metamorfozeze din braț executiv (de aplicare a legii), în braț legislativ (de a face legi, contrar ordinii constituționale).

Votul decizional din 2 martie 2022 (292 de voturi în favoarea proiectului de lege și 2 abțineri) arată că Parlamentul poate demonstra maturitatea și responsabilitatea față de un sector extrem de important al economiei naționale.  Acest lucru nu ar fi fost posibil dacă sectorul transporturilor nu ar fi acționat permanent și legitim susținând importanța transparenței, dialogului și certitudinii fiscale. 

Adoptarea acestei soluții prin inițiativă legislativă și nu prin Ordonanță de Urgență a Guvernului, pe lângă faptul că respectă traseul normal, reprezintă și un fundament important privind eliminarea unor re-interpretări legislative pe viitor și oferă ceea ce a lipsit până acum și anume predictibilitate, preferându-se de multe ori confuzia. 

Dialogul inițiat de APTE 2002 ca asociație și de fiecare dintre membrii individuali în scopul protejării industriei, investițiilor și a locurilor de muncă (așa cum se întâmplă în toată Uniunea Europeană, unde diurnele nu sunt impozitate) a făcut posibilă găsirea unei soluții rezonabile la o problemă ne-necesară și care era evitabilă de la bun început.

APTE 2002 mulțumește tuturor membrilor Asociației care s-au arătat solidari și mass-media pentru sprijinul și încrederea acordată și care au înțeles că acțiunile trebuie să fie neîntârziate, ca să fie evitată o criză.  Traseul legislativ a demonstrat că dialogul ferm și argumentat cu legiuitorul și cu decidenții este soluția concretă pentru corectarea oricăror abuzuri și în viitor.

Avem convingerea că ANAF va înțelege o dată pentru totdeauna importanța votului de azi din Parlament și anume că legile sunt făcute de Parlament, nu de interpretări ad-hoc și repetitive, acțiuni care nu creează decât daune economiei naționale și nouă, transporturilor români.

Nu avem niciun motiv să ne îndoim că unanimitatea manifestată de ambele camere ale Parlamentului și argumentele care au stat la baza propunerii legislative vor fi privite ca atare și că propunerea va fi promulgată de îndată de către Președintele României.

APTE 2002, ca Asociație Patronală reprezintă mai mult de 1.400 de companii de transport rutier care operează peste 12.800 de camioane. Sectorul transportului rutier generează peste 300.000 de locuri de muncă în România și contribuie direct și indirect la formarea a mai mult de 10% din Produsul Intern Brut. Mai multe detalii sunt disponibile pe web-site-ul Asociației Patronale a Transportatorilor Europa 2002 – www.apte2002.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.