Industria FMCG poate fi afectată de scumpirile din logistică și transporturi

Dezvoltarea companiilor din industria românească a bunurilor de larg consum (FMCG) ar putea fi frânată de creșterea preţurilor din sectoarele de logistică şi transporturi, anticipează CHEP România, subsidiara liderului global în servicii de închiriere a paleţilor şi containerelor.

În contextul în care, în România, pentru anul în curs, se prognozează cea mai mare creştere a consumului privat din regiune (3,9%), este de așteptat ca presiunile din supply chain să se acutizeze în 2018-2019. CHEP a analizat factorii de influenţă asupra pieţei de logistică şi transporturi şi subliniază principalele tendinţe care pot afecta costul de finanţare al operaţiunilor de distribuţie a mărfurilor, pe piața locală.

Preţul de achiziţie pentru europaleţi continuă să crească pe fondul crizei de resursă lemnoasă, rezultat al modificării Codului Silvic, care a urcat preţurile la un nivel maxim în anul precedent, cu o  creştere estimată să continue în 2018 la peste 400% faţă de 2011. Un alt factor de influenţă asupra costurilor cu paleţii este întreruperea acordului de schimb între Asociaţia Europeană de Paletizare (EPAL) şi Uniunea Internaţională a Căilor Ferate (UIC), deţinătorii mărcilor de paleţi care formau împreună cea mai amplă bază de echipamente de transport din lume.

Încetarea colaborării dintre cele două organizaţii creează un nou nivel de complexitate în managementul şi în acceptarea paleţilor albi de către comercianţi. Paleții cu risc calitativ (EUR-UIC) sunt  suprataxaţi la recepţie de către unii retaileri, tendinţă ce va continua să se accentueze, iar întregul proces de management al paleţilor albi va fi mai costisitor.

Costul de transport va crește, în contextul în care criza de personal în transportul rutier de mărfuri a condus în ultimii ani la diminuarea capacităţilor de transport, actualmente inadecvate volumului de produse care tranzitează spațiul intracomunitar. În 2017, s-a înregistrat cel mai scăzut nivel al capacităţii de transport al mărfurilor din ultimii 7 ani, în piaţa comunitară. Al doilea factor care va influenţa creşterea preţurilor în transportul rutier al mărfurilor este scumpirea carburanţilor, după creşterea accizelor la motorină şi benzină. De altfel, 2018 a demarat cu o creştere a preţului petrolului şi pe piaţa internaţională.


“Anul 2017 a adus o serie de recorduri negative care ar putea afecta semnificativ dezvoltarea industriei FMCG. Ne aşteptăm ca acest context de piaţă să declanşeze o deschidere mai amplă a pieţei spre colaborare, singura strategie logistică care securizează livrările, cu costuri semnificativ mai mici, chiar în condiţii de creştere excepţională a cererii de consum”, a declarat Gabriel Andronescu, General Country Manager CHEP România.

Competitivitatea producătorilor este posibil să scadă, ca urmare a factorilor externi care influenţează creşterea costurilor din supply chain. Dezavantajul competitiv se va accentua în cazul companiilor care plătesc contribuţia anuală pentru paleţii nereciclaţi.

Despre CHEP România

CHEP Pooling Services România este subsidiara liderului mondial în servicii de închiriere a paleţilor şi containerelor şi parte a grupului Brambles. Din anul 2012, compania deserveşte atât clienți internaţionali, cât şi producători locali, în principal în domeniul bunurilor de larg consum precum: produse de curăţenie şi igienă personală, băuturi, produse alimentare proaspete şi uscate, ulei şi consumabile din hârtie. CHEP Pooling Services România oferă o gamă de soluţii logistice şi servicii de consultanţă care cresc performanţa activităţilor logistice. De asemenea, modelul CHEP este unul sustenabil în esenţă, reducând riscurile operaţionale şi deteriorarea produselor.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.