Înmatriculările noi de vehicule de marfă au crescut cu 17,3%, în T2

Înmatriculările noi de vehicule de marfă au crescut cu 17,3% în T2 2024, comparativ cu perioada similară din 2023, potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS).

foto: Jean-Mihai PÎLȘU

Au fost înregistrate creşteri la toate categoriile de vehicule de marfă, astfel: la categoria autocamioane (inclusiv pentru scopuri speciale) cu 25,2%, la autotractoare cu 22% şi la remorci şi semiremorci, cu 6,4%.

În ceea ce privește înscrierile noi în circulație de vehicule noi pentru transportul mărfurilor, au fost creşteri și mai mari, la toate categoriile, astfel: la autocamioane (inclusiv pentru scopuri speciale) cu 58,1%, la autotractoare cu 23,3% şi la remorci şi semiremorci, cu 9,8%.

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut tot cu 17,3% în T2, faţă de perioada similară din 2023.

În cazul autoturismelor second hand, ponderea înmatriculărilor noi importate a scăzut cu 5,6% faţă de T2 din 2023, ajungând la 61,4%.

În T2 faţă de T1 din 2024, înmatriculările noi au înregistrat creştere cu 12,9% la vehiculele pentru transportul pasagerilor şi cu 5,5% la cele pentru transportul mărfurilor.

Norme de poluare

Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulaţie, cuprindeau, la sfârşitul lui T2, în proporţie de 62,9% vehicule Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 şi 10,4% vehicule non-Euro.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere (33,8%) a fost deţinută de cele Euro 4, pentru categoria autobuze şi microbuze cele mai multe (23,3%) au fost Euro 3, iar pentru categoria mopede şi motociclete, cele mai multe (25,1%) au fost clasificate non-Euro.

Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane (27,9%), iar cele Euro 6 au fost preponderente în cazul autotractoarelor (42,4%).

INS precizează că înmatriculările noi de vehicule rutiere cuprind înregistrările de vehicule noi, inclusiv ale celor achiziţionate în leasing, precum şi înregistrările de vehicule second hand din import, clasificate conform categoriilor comunitare de vehicule.

Datele nu includ reînmatriculările datorate schimbării proprietarului în urma vânzării autovehiculului, tramvaiele şi troleibuzele, vehiculele militare, remorcile din agricultură şi vehiculele de locuit. 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.