Înmatriculările s-au prăbușit, în T2, la camioane, autobuze și microbuze

Înmatriculările de autovehicule pentru transportul mărfurilor și de pasageri s-au prăbușit, în trimestrul II (T2), faţă de aceeași perioadă din 2019, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS), comunicate în 4 august.

foto: Jean-Mihai Pîlșu

Astfel, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat scăderi la toate categoriile astfel: categoria autobuze şi microbuze s-a înregistrat o scădere de 78,7%, în timp ce la categoria autoturisme a fost de 33,6%, iar la categoria mopede şi motociclete, de 19,6%.

Înmatriculările noi de vehicule rutiere NOI pentru transportul pasagerilor au înregistrat, de asemenea, scăderi la toate categoriile, respectiv cu 84,5% la categoria autobuze şi microbuze, cu 39,5% la categoria autoturisme şi cu 11% la categoria mopede şi motociclete.

În ceea ce priveşte înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate scăderi la toate categoriile astfel: la categoria autotractoare – cu 51,8%, la categoria remorci şi semiremorci – cu 25,2% şi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) – cu 18,8%.

Înmatriculările noi de vehicule rutiere NOI pentru transportul mărfurilor au înregistrat, de asemenea, scăderi la toate categoriile, respectiv cu 72,7% la categoria autotractoare, cu 30,5% la categoria remorci şi semiremorci şi cu 24,2% la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale).

Faţă de T1, în T2 înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 29,3% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, iar înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, scădere cu 17,1%.

Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulaţie, cuprindeau, la sfârşitul trimestrului II din acest an, 53,6% de vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 şi în proporţie de 13,1%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deţinută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,3%; pentru categoria autobuze şi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 26,0% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede şi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 32,9% au fost clasificate Non-Euro.

Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat categoria autocamioane în proporţie de 31,2%, cele conforme cu norma Euro 5 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporţie de 33,4%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 27,9% au fost clasificate în norma Non-Euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.