Interesul românilor pentru vehicule comerciale rulate a crescut cu 34%

Tradus, platformă globală online pentru autovehicule comerciale și echipamente rulate a analizat activitatea utilizatorilor de pe platformă din luna aprilie, iar datele indică o creștere de 44% a numărului de vehicule listate în Europa. În același timp, datele arată și o relansare a activității economice, după etapa de stagnare a economiei cauzată de criza de coronavirus resimțită în luna martie.

Truck – Freight transportation

„Indicatorii arată o creștere semnificativă în activitatea de tranzacționare, lucru pe care noi îl considerăm pozitiv. Din cauza faptului că investițiile tind să fie amânate acum, cererea rămâne oarecum în urmă, dar aici de asemenea, putem vedea o creștere moderată. Șocul din luna martie a trecut cu siguranță. este de părere Nadja Sörgel, General Manager al Tradus. 

Europa: creșteri semnificative în activitatea de tranzacționare, cererea este încă în urmă 

Pe parcursul lunii aprilie, platforma de tranzacționare online a înregistrat o creștere puternică a ofertei (+44%) și o creștere semnificativă a cererii (+19%). Utilajele agricole au înregistrat însă o mică scădere a ofertei, probabil din cauza faptului că sezonul agricol a început fără mari perturbări. 

  % creștere a anunțurilor vânzătorilor   % creștere a vizualizărilor anunțurilor
  Transport Construcții Agricultură Total   Transport Construcții Agricultură Total
Toate țările 24% 32% -11% 44%   24% 21% 13% 19%

 

O privire asupra țărilor: diferențe majore în Europa

O privire la nivelul fiecărei țări arată diferențe însemnate, care par să contrazică parțial situația infectărilor. Polonia, de exemplu, conduce în topul țărilor de creștere a ofertei, în ciuda infectărilor în creștere și a restricțiilor care sunt în continuare în vigoare, în timp ce în Spania, care este una din cele mai afectate țări, se întrevede optimist o cerere în creștere: 

  Topul țărilor cu interes în creștere (vizualizări ale anunțurilor)
  Transport Construcții Agricultură Total
Spania 47% 35% 21% 41%
România 29% 56% 39% 34%
Franța 40% 25% 9% 28%
Olanda 17% 17% 28% 19%
Ungaria 17% 17% 16% 17%

 

România se află pe locul doi în topul țărilor cu interes în creștere, înregistrând cu 34% mai multe vizualizări ale anunțurilor în total. Acest lucru arată că, pe plan local, cumpărătorii sunt dispuși să investească în vehicule comerciale rulate, cea mai mare cifră înregistrându-se în domeniul construcțiilor, unde interesul cumpărătorilor a crescut cu 56%. 

  Topul țărilor cu ofertă în creștere (anunțuri)
  Transport Construcții Agricultură Total
Polonia 21% 37% 39% 129%
Germania 38% 6% 4% 38%
Olanda 7% 58% -27% 13%
Spania 48% -24% -62% 11%
Franța -20% 253% -59% 2%

 

 

„Două piețe de interes pentru vânzători sunt acum Spania și România, după cum putem vedea din creșterea interesului și a cererii pe aceste piețe. Pe de altă parte, o creștere dinamică a ofertei poate fi văzută în Polonia și Germania”, spune Sörgel. Aceasta crede că tranzacțiile locale se vor relua primele, dar că exporturile vor urma îndeaproape. Țări ca Polonia și Germania vor beneficia de acest lucru, deoarece sunt în mod tradițional țări exportatoare pe acest segment. În ceea ce privește stabilitatea prețului, Sörgel vede Germania și Olanda într-o poziție bună, deoarece cererea și oferta sunt de regulă echilibrate acolo. 

Repornirea economiei, inclusiv a sectorului vehiculelor comerciale, este acum un subiect major în toată Europa. Vehiculele comerciale sunt considerate o parte principală în dezvoltarea economică, iar Tradus a luat măsuri pentru a stimula comerțul internațional cu vehicule comerciale uzate. Vânzătorii care se înregistrează acum pe platformă o pot folosi gratuit pentru două luni. Motto-ul este: plătești o lună, primești două luni în plus gratuit. Deoarece mediul online oferă posibilitatea tranzacționării fără contact, oferta este acum primită cu mare interes. 

Datele au fost colectate din nouă țări europene, analizându-se sectoarele de construcții, agricultură și transport. Ca indicatori pentru cerere, ofertă și activități de tranzacționare, specialiștii au analizat numărul de vizualizări ale anunțurilor, a ofertelor și volumul total de anunțuri. Perioada de comparație: primele săptămâni din aprilie ( 1- 15 aprilie 2020) vs. ultimele două săptămâni din aprilie (16 – 30 aprilie 2020).

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.