IRU: Strategia UE de mobilitate va distruge serviciile de autocare

Strategia de mobilitate durabilă și inteligentă a Comisiei Europene, publicată în 9 decembrie, nu va reuși să atingă obiectivele de neutralitate a carbonului în anul 2050, deoarece se bazează pe o abordare distorsionată „de la rezervor la roată” care măsoară doar emisiile de CO2 la conducta de evacuare a vehiculului. Acest lucru va limita sever potențialul de decarbonizare a transportului rutier de mărfuri și pasageri comerciali, potrivit IRU.

foto: IRU

Planurile Comisiei trebuie să utilizeze abordarea mai cuprinzătoare „bine-la-roată” pentru a ghida investiții publice și private mai direcționate pentru a reduce emisiile. Fără aceasta, abordarea directă a schimbării modale în această strategie va duce la investiții extrem de greșite și inutile: un preț ridicat de plătit pentru un rezultat sub-standard.

În ceea ce privește transportul de pasageri, obiectivul planului ca transportul colectiv sub 500 km să fie neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2030, pe baza abordării „tanc-la-roată”, va distruge în mod eficient sectorul transportului cu autocarul, de departe cea mai verde și mai inclusivă formă de transport.

Strategia va afecta cetățenii vulnerabili, cum ar fi cei foarte tineri, vârstnicii și persoanele cu dizabilități, care se bazează pe transportul cu autocarul, precum și eliminarea serviciilor eficiente din punct de vedere al costurilor care îndepărtează oamenii de mașinile lor private.

Acest plan distorsionat pentru neutralitatea carbonului va muta doar emisiile de CO 2 dintr-un autocar verde cu emisii foarte scăzute într-un tren electric care arde cărbune, atunci când este luată în considerare sursa energiei.

„Vagoanele diesel sunt deja mult mai curate decât feroviarele electrificate , deci nu înțelegem de ce Comisia continuă să ignore contribuția fără egal a transportului colectiv de călători pe șosea”, a declarat Raluca Marian, delegatul general al IRU la UE.

„Acest plan va stinge un mod colectiv crucial de transport fără progrese în decarbonizarea Europei. UE trebuie să recunoască transportul cu autocarul ca fiind durabil, inclusiv și accesibil și să sprijine investițiile în flote de autocare și mai ecologice, nu să le omoare. “

„Această dependență greșită de a viza doar emisiile de CO 2 la conducta de evacuare a vehiculului și nu include sursa de energie înseamnă că planurile sale sunt puternic distorsionate și vor fi ineficiente”, a conchis Raluca Marian.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.