IRU: Transportul rutier de marfă poate ajuta la atingerea obiectivelor climatice

Volumul mărfurilor rutiere va crește cu 300% în următorii 30 de ani, potrivit Forumului internațional pentru transporturi (ITF) și al Consiliului internațional pentru transporturi curate (ICCT), deoarece populația globală crește cu aproximativ 81 de milioane de oameni pe an, potrivit Worldbank. Cum este compatibilă această creștere prevăzută cu atingerea obiectivului ambițios de emisii zero stabilit de noul acord verde al UE?

sursă foto: IRU

Potrivit IRU, există deja trei soluții cu potențialul de a răspunde provocării de a atinge emisiile zero zero în timp ce răspund la creșterea prevăzută a volumului de mărfuri rutiere:

Combustibili alternativi și regenerabili

În timp ce lumina reflectoarelor se află pe vehiculele electrice cu baterii, IRU are o viziune mai cuprinzătoare a mixului de energie și tehnologie din viitor. Un litru de motorină poate stoca de 120 de ori mai multă energie decât o baterie li-on. Doar CNG, GNL și hidrogen oferă conținut energetic competitiv și reprezintă opțiuni de combustibil mai flexibile și adecvate pentru vehiculele mai grele pe distanțe mai lungi.

Celulele bateriei au, de asemenea, o amprentă mare de CO 2 – este nevoie de 50 de tone de CO 2 pentru a produce bateria unui camion de distribuție cu o autonomie de 300 km. Pentru acest echivalent CO 2 , un camion diesel ar putea să parcurgă 100.000 km.
Trecerea la surse alternative de energie presupune, totuși, încurajarea unui mediu care să permită și construirea infrastructurii corecte de alimentare și încărcare.

Vehicule de mare capacitate

Utilizarea vehiculelor de mare capacitate (25,25 m lungime și 44 tone sau mai mare) reprezintă cea mai rapidă cale de a reduce emisiile de CO 2 cu până la 40%. Aceste vehicule pot fi de asemenea amplasate în siguranță pe drumurile noastre și ar face transportul rutier mai eficient. Înlocuirea a trei camioane standard cu două vehicule de mare capacitate ar reduce flota de camioane europene cu peste 2 milioane de unități, ceea ce echivalează cu 30% mai puțin traficul pe drumuri.

Facilitarea comerțului

Optimizarea transportului rutier prin derularea de instrumente și procese digitale va reduce drastic timpul, costurile și emisiile, camioanele nu mai sunt blocate la granițe pentru perioade lungi de timp.

Profitând de posibilitățile intermodale oferite de sistemul TIR, mărfurile își pot ajunge la destinație într-o manieră mai rapidă și mai ecologică, mai ieftine decât aviația și mai rapide decât calea ferată. Cu toate acestea, este necesară o cooperare mai strânsă între toate părțile interesate pentru a promova mai bine utilizarea acestor opțiuni de transport intermodal.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.