Kaufland România, primul Raport de Sustenabilitate

Kaufland România publică primul Raport de Sustenabilitate ce arată impactul companiei în comunitate. Este pentru prima dată când una dintre cele mai mari companii de retail din România oferă acces public și în mod complet transparent la rezultatele investițiilor din spatele performanței economice.

Documentul arată că, în acest fel, compania este printre cei mai mari investitori în România, alocând peste 6 milioane de euro pe an proiectelor pentru dezvoltarea comunității;

Peste 70% dintre furnizorii Kaufland sunt producători români, compania având are un rol important în dezvoltarea economică a țării. Peste 15.000 de români lucrau la Kaufland România în 2016-2017. Compania este printre cei mai mari angajatori privați din țară și este de asemenea cotată ca cel mai bun angajator (Top Employer), acordând salarii și beneficii ce depășesc obligațiile legale.

Iată precizările, în comunicatul remis redacției:

Kaufland România anunță publicarea primului Raport de Sustenabilitate ce prezintă realizările companiei și impactul activității sale în anul financiar 2016 – 2017 (01.03.2016 – 28.02.2017). Raportul este realizat cu respectarea celui mai important standard internațional de raportare, Global Reporting Initiative (GRI), opțiunea de conformitate Core, demonstrând astfel transparență față de toți partenerii.

Cele mai importante arii ale Raportului de Sustenabilitate Kaufland România 2016 includ: etica și guvernanța corporativă, viziunea și strategia de sustenabilitate, reducerea risipei de hrană, mediul de lucru corect, reducerea amprentei de mediu, lanțul de furnizori, comunitatea Kaufland România și altele.

Validarea Raportului de Sustenabilitate

Pentru a oferi partenerilor încredere că informațiile prezentate în Raport reflectă cu exactitate performanța Kaufland România, compania a apelat la serviciile unui furnizor independent care a realizat un proces de verificare a informațiilor conform standardului internațional AA1000AS. Astfel, am obținut validarea datelor prezentate în raport.

Totodată, Raportul a fost validat de Global Reporting Initiative pentru conformarea cu cerințele impuse de standardele de raportare în ceea ce privește realizarea Indexului de Conținut.  

Raportul analizează activitatea companiei în ceea ce privește dezvoltarea angajaților, contribuția în cadrul comunităților, investițiile în lanțul de aprovizionare sau protecția mediului – și oferă, de asemenea, informații privind performanța companiei din perspectiva dezvoltării sustenabile, alături de o serie de obiective și ținte asumate pentru următorul an financiar.

,,Kaufland România este o organizație deschisă, transparentă, al cărei obiectiv este să depășească cerințele legislative minime obligatorii și să atingă sau să depășească cele mai bune practici existente în prezent la nivel internațional. Acest lucru se poate materializa lucrând împreună cu partenerii noștri. Credem cu tărie că raportul este un prim pas pentru a susține această călătorie comună către un viitor mai bun pentru noi și pentru generațiile următoare. Suntem aici pe termen lung și vrem să ne dezvoltăm sustenabil împreună cu societatea și economia României. Sustenabilitatea este parte integrantă din modul nostru de business. Luăm decizii cântărind cu atenție impactul nostru asupra mediului înconjurător, asupra comunităților în care ne desfășurăm activitatea, asupra lanțului de furnizori, a clienților și a angajaților noștri, pentru că avem un rol esențial în comunitate”, declară Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.

Compania sprijină economia locală, prin încurajarea achizițiilor de la producători români, prin promovarea de practici transparente și responsabile în relațiile cu partenerii de afaceri, prin susținerea și grija acordată angajaților, dar și prin contribuția pe care o aduce la creșterea gradului de conștientizare a temelor precum consumul responsabil, grija față de mediu și susținerea comunităților locale.

Rezultate-cheie despre activitatea Kaufland România 2016 – 2017 (martie 2016 – februarie 2017):

  • Peste 110 milioane de euro a investit compania în 2016 în modernizarea și extinderea rețelei, pentru a putea oferi românilor cea mai modernă experiență de cumpărături;
  • 2.000 de produse marcă proprie și 70 de mărci proprii Kaufland reprezintă angajamentul companiei pentru cel mai bun raport calitate-preț;
  • Peste 70% din furnizorii companiei sunt români;
  • Peste 50% dintre produsele comercializate sunt autohtone, compania având o politică de achiziții ce oferă prioritate producătorilor locali;

Angajator responsabil

  • 15.478 de angajați lucrau în companie la data de 28.02.2017.
  • 36 de ani este vârsta medie în echipă;
  • Compania sprijină egalitatea de gen: de exemplu, 47% din funcțiile de middle management sunt ocupate de femei;
  • Kaufland crede în șanse egale pentru toți: de exemplu, în 2016, 7,89% dintre angajați aveau peste 50 de ani, iar 69 de angajați erau persoane cu dizabilități;
  • Și în 2016-2017, salariul minim la Kaufland a fost mai mare decât cel minim legal; în prezent, venitul oferit de Kaufland România lucrătorilor comerciali este de 2.800 lei brut pe lună, incluzând atât tichetele de masă, cât și tichetele cadou oferite de Crăciun și de Paște.
  • Compania oferă angajaților asigurare de sănătate, zile de concediu de odihnă în plus, oportunități de dezvoltare profesională, tichete de reduceri și alte beneficii;
  • 1.809 angajați au beneficiat de cursurile de instruire pe care le-a implementat compania în 2016;

Susținător activ al comunităților locale:

  • Kaufland a investit peste 6 milioane de euro (28.580.183 lei) în comunitate, prin proiectele derulate cu ONG-uri în cursul anului 2016, în cauze sociale, sport & sănătate, educație, cultură și pentru mediul înconjurător;
  • Peste 800.000 de oameni au beneficiat de investițiile Kaufland în comunitate;
  • Protecția mediului e un aspect important pentru Kaufland. Peste 47.000 de tone de deșeuri au fost reciclate în 2015 & 2016, dintre care plastic, ambalaje, baterii, ulei de gătit etc.

În realizarea raportului, compania a derulat o cercetare de piață în care a implicat toți partenerii săi: angajați, furnizori, clienți, parteneri de afaceri, autorități, media și ONG-uri, cu scopul de a determina temele care influențează relația acestora cu Kaufland România.

Raportul face parte dintr-un amplu proces de investiții în sustenabilitate demarat de companie. În cadrul acestui proces, Kaufland a creat și prima sa echipă de sustenabilitate. Echipa reunește 15 reprezentanți din fiecare departament al companiei, ce au fost instruiți prin intermediul unor sesiuni de formare de către experți în sustenabilitatea de business.

Raportul de Sustenabilitate este disponibil în întregime pe site-ul www.kaufland.ro.

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.250 de magazine în 7 țări și o rețea de 119 magazine în România. În 2017, Kaufland România a primit pentru a doua oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Strategia noastră are ca scop îndeplinirea dorinţele clienților cu accent pe garanţiile şi serviciile noastre, varietate, un nivel ridicat de calitate şi, bineînţeles, preţuri atractive. 

GDE Error: Requested URL is invalid

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.