Licitația pentru autobuze RATB, contestată

Licitația organizată de Primăria Capitalei pentru achiziționarea a 400 de autobuze pentru RATB, reluată la mijlocul lunii august după unele nereguli privind anunțul pe SEAP, a fost suspendată de CNSC până la soluționarea contestațiilor.

Imagine: Jean-Mihai Pâlșu

Licitația a fost lansată la începutul lunii iulie, dar a fost reluată de Municipalitate, din cauza omiterii în calculul zilelor a datelor de 14 și 15 august, declarate libere.

Iată precizările Primăriei capitalei:

“Urmare a deciziei Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, comunicată prin încheierea nr. din 483/13.09.2017, licitația privind achiziționarea de către municipiului București a unui număr de 400 de autobuze a fost suspendată până la soluționarea de către C.N.S.C. a contestațiilor privind documentația de atribuire depuse până în prezent.

Înnoirea și modernizarea parcului auto al RATB, care vor avea ca rezultat creșterea semnificativă a gradului de atractivitate al transportului public de persoane în Capitală, sunt esențiale pentru planul de acțiuni privind descongestionarea traficului și ameliorarea factorilor de mediu. Este cu atât mai regretabil că măsuri menite să contribuie direct la creșterea calității vieții bucureștenilor sunt puse în paranteză din motive birocratice.

Gabriela Firea, Primar General al Capitalei: „De un an și mai bine, practic de la preluarea mandatului, am muncit încontinuu pentru această licitație, care reprezintă un prim pas pentru modernizarea parcului auto al RATB.

Din păcate, constatăm că actuala legislație le permite unor contestatari de profesie, antrenați în jungla birocratică, să hărțuiască autoritățile contractante și chiar să blocheze proceduri de achiziții publice, cum este în cazul de față.

Acest lucru se răsfrânge direct asupra cetățenilor, al căror acces la un transport public în comun la parametri ridicați de siguranță și confort este restricționat pentru satisfacerea unor interese comerciale obscure și, în unele cazuri, oculte.

Nu mai putem asista pasivi la aceste practici profund dăunătoare, așa că am decis să solicităm celor în drept modificarea cadrului legislativ în domeniul achizițiilor publice, în sensul responsabilizării celor care depun contestații, respectiv prin introducerea unui termen-limită și a unui sistem de cauțiuni.

În acest fel, contestatarii de bună credință și care semnalează vicii reale de procedură vor fi delimitați de cei care fac acest lucru în scopul obținerii unui beneficiu direct din participarea la licitație și nu din adjudecarea acesteia”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.