Licitația pentru CF Brașov – Sighișoara, pe final

Licitația pentru reabilitarea tronsonului feroviar Brașov – Sighișoara pe sectiunile 1. Brașov – Apata și 3. Cața – Sighișoara se apropie de final. Toate cele cinci consorții și companii care au depus oferte s-au calificat, astfel că au trecut de etapa evaluării ofertei tehnice, potrivit Club Feroviar.

În data de 20 februarie, CFR SA va desemna câștigătorul lucrării estimate la 3,19 miliarde lei, fără TVA (peste 700 milioane de euro). Tronsonul are o lungime totală de 86 km.

În august 2017, CFR SA a primit cinci oferte pentru reabilitarea acestui tronson important de pe Coridorul IV Paneuropean, ramura nordică.

Ofertele au fost depuse de catre următoarele companii:

– asocierea Astaldi și  IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret A.S.

– Impreza Pizzaroti & C SpA Italia S.p.A.

– asocierea Alstom  S.A., Arcada Company, Aktor si Euroconstruct Trading ‘98

– Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A.

– asocierea Strabag A.G., Thales si Swietelsky

Sursa de finanțare va fi asigurată 85% de Comisia Europeană, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), iar cofinantarea de 15% – de la bugetul de stat. Durata de execuție este de 48 de luni, la care se adaugă 60 de luni perioada de notificare a defecțiunilor.

Lucrarile de modernizare a infrastructurii feroviare aferente celor doua sectiuni, Brasov – Apata si Cata – Sighisoara, vor contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilitatii sustenabile pe sectiunea Frontiera Ungara – Curtici – Arad – Simeria – Sighisoara – Brasov, prin cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h, reducerea duratei de transport,  cresterea sigurantei feroviare, facilitati pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusa, introducerea sistemelor moderne de semnalizare si de management al traficului si prin imbunatatirea gradului de confort oferit calatorilor in statiile de cale ferata.

In cadrul contractului de executie lucrari va fi derulata o gama variata de lucrari de infrastructura si suprastructura feroviara: terasamente linii C.F, consolidari, poduri si viaducte, podete, tuneluri, pasaje superioare, drumuri, linie de contact, trafic feroviar, sistem de informare a calatorilor, energoalimentare, telecomunicatii, comunicatii pentru semnalizare, fibra optica, supraveghere video, arhitectura, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalatii termoventilatie, aparari de maluri, semnalizare, protectia mediului. Pe acest traseu se afla 11 puncte de sectionare, toate centralizate electrodinamic (CED) – 4 statii de cale ferata, 15 halte, 2 noduri de cale ferata principale si un tunel dublu de 660 m lungime.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.