Lucian Șova: Exclusivitatea nu mai poate continua în transportul interjudețean

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat în 9 octombrie, la dezbaterea publică a proiectului de Ordin pentru modificarea şi completarea OMT 980/2011 privind Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere, că “exclusivitatea nu mai poate continua”.

“”Cred că un lucru este clar: exclusivitatea nu mai poate continua. Nu înseamnă că situaţia cea mai defavorabilă companiilor al căror interes îl înţeleg, îl respect, şi mă refer aici la companiile care operează aceste servicii de transport interjudeţean prin curse regulate, este legitimă. Are legitimitatea sa până la limita în care încalcă alte reguli ale concurenţei. Se poate şi mai mult decât atât. În viziunea documentelor pe care le avem, cred că cel puţin din punct de vedere teoretic nimeni nu poate contrazice ideea că o concurenţă liberă, un liber acces la piaţă poate fi reglementat şi prin aceea ca oricine, oricând, să poată să solicite efectuarea unui transport prin curse regulate de pasageri interjudeţean”, le-a spus ministrul Transportatorilor prezenţi la dezbaterea publică.

Lucian Şova a precizat că în transportul rutier de persoane contracost există autorizate 3.618 companii – care au licenţiate, potrivit legii, 27.820 de autovehicule -, iar 325 dintre ele sunt autorizate să efectueze transport rutier interjudeţean, acestea folosind un număr de 2.936 de autovehicule.

“Alte informaţii vizează vechimea parcului auto destinat transportului rutier de pasageri astăzi. După informaţiile pe care le avem de la Autoritatea Rutieră Română, în 2018 au fost licenţiate în România 637 de autovehicule de transport persoane, din care doar 12 astfel de autovehicule, din 637, sunt destinate transportului interjudeţean de persoane, iar 10 sunt licenţiate pentru transportul judeţean de persoane. Vechimea parcului de autovehicule folosite în acest domeniu, conform statisticilor pe care le avem noi este următoarea: privind transportul interjudeţean – vechimea medie a parcului de autobuze sub 22 de locuri este anul 2010. Vechimea medie a parcului de autobuze peste 22 de locuri este 2007. Media făcută ne conduce la informaţia că vechimea medie a parcului auto de transport interjudeţean este 2009”, a arătat ministrul Transporturi.

“Ştiţi bine că o astfel de măsură cu siguranţă ar aduce în legalitate o parte din activităţile pe care ce mai mulţi dintre dumneavoastră le reclamă ca fiind nelegale, deşi ele au o anume acoperire în reglementările din domeniu, aşa cum arată ele astăzi. Este clar că reglementările din domeniu sunt perfectibile, am început această cale de a le perfecţiona. Împreună cu dumneavoastră, aşa cum s-a întâmplat întotdeauna – pentru că ştiţi bine că am spus-o şi am şi arătat acest lucru: cele mai bune propuneri pot veni din piaţă – încep aceste discuţii supunându-vă încă o dată că, în măsura în care veţi formula propuneri care să nu vizeze în mod exclusiv exclusivitatea, putem găsi căi mai bune şi reglementări mai bune chiar decât cea pe care astăzi o dezbatem”, a precizat Lucian Şova.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.