Max Verstappen, câștigătorul ultimului Grand Prix al Malaeziei

Ultimul Grand Prix al Malaeziei a fost câștigat de pilotul Red Bull, Max Verstappen pornit din linia a doua a grilei, după ce a oprit o singură dată pentru a trece de pe pneuri supersoft pe soft, precizează Pirelli, într-un comunicatremis redacției.

Aceasta a fost strategia adoptată de toți piloții din față, cu excepția notabilă a pilotului Ferrari, Sebastian Vettel, care a avut o evoluție fantastic încheind pe patru după ce a pornit ultimul.

Germanul a ales să pornească în cursă pe pneuri soft pentru a câștiga poziții pe pistă, trecând pe comboziția mai rapidă supersoft în același tur în care Verstappen, care se afla la conducere, a oprit pentru a schimba de pe supersoft pe soft.

Vettel a putut astfel folosi viteza superioară a supersoftului pentru a-și face loc până în primele patru poziții.

MARIO ISOLA – HEAD OF CAR RACING „După ce antrenamenele au fost întrerupte de vreme prin steag roșu, echipele au trebuit săși calculeze degradarea după ieșirile lungi, ceea ce a reprezentat principalul challenge pentru azi.

În final, temperaturile la nivelul pistei au fost relative reci față de standardul din Malaezia – în jurul la 40 de grade Celsius – iar degradarea a fost redusă pentru ambele compoziții, astfel că stinturile au putut fi lungite.

Cum toți piloții din față au ales o strategie similar cu o singură oprire în care au trecut de pe supersoft pe soft, unul dintre elementele de subliniat a fost cursa lui Vettel, care ajutat de o strategie alternativă a recurperat cele mai multe poziții, după ce a pornit pe soft. Pilotul Force India, Esteban Ocon a fost obșigat la o oprire prematură după o pană cauzată de contactul cu o altă mașină: apoi el a mers până la final pe pneuri soft după ce oprirea s-a produs în turul 3.”

CEL MAI BUN TIMP PER COMPOZIȚIE: 

MEDIUM SOFT SUPERSOFT
Hamilton

1m34.452s

Vettel

1m34.080s

Verstappen

1m34.467s

Hulkenberg

1m34.266s

Ricciardo

1m34.770s

Grosjean

1m35.796s

 

CEL MAI LUNG STINT: 

COMPOZIȚIE PILOT NUMĂR DE TURURI
MEDIUM
SOFT Ocon 53
SUPERSOFT Palmer 30

 

MOMENTUL ADEVĂRULUI

Verstappen a câștigat cursa de 56 de tururi cu o strategie cu o singură oprire așa cum era de așteptat, trecând de pe supersoft pe soft în turul 28 – mai târziu decât am anticipat mulțumită nivelului mai mic de degradare. Acesta a fost întâmplător același tur în care Vettel a trecut de pe soft pe supersoft. 

SUMARUL OPRIRILOR LA BOXE LA SEPANG:

Nr. concurs       Pilot     Start                  Pit 1  Pit 2    Pit 3   Pit 4  Pit 5 

33                     VER     SSu      Sn (27) 

44                     HAM     SSu      Sn (26) 

3                      RIC       SSu      Sn (29) 

5                      VET      Sn        SSn (27) 

77                     BOT     SSu      Sn (28) 

11                     PER     SSu      Sn (30) 

2                      VAN     SSu      Sn (13) 

18                     STR      SSn      Sn (12) 

19                     MAS     SSn      Sn (11) 

31                     OCO     SSu      Sn (2) 

14                     ALO     SSu      Sn (26) 

20                     MAG     SSn      Sn (10) 

8                      GRO     SSn      Sn (11)             SSn (33)

10                     GAS     SSn      Sn (12) 

30                     PAL      SSn      Sn (13) 

27                     HUL      SSu      Sn (9)               SSu (50)

94                     WEH     Sn        SSn (37) 

9                      ERI       Sn        SSn (38)

S= Soft  SS= Supersoft    n=  noi        u= folosit

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.