Membrii COTAR, intervenienți în procesul primarului Firea

1

Membrii Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) vin ca intervenienți în procesul pe care Primarul General, Gabriela Firea, îl va intenta împotriva liderului PNL București, Cristian Bușoi. 

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, și președintele COTAR, Vasile Ștefănescu

“Chiar și membrii PNL care fac parte din COTAR au anunțat că vor participa la această acțiune, pentru că aceasta nu este o luptă politică, ci o acțiune prin care transportatorii cer să se respecte legile țării”, se arată în comunicatul remis redacției.

Iată și celelalte precizări:

“Domnul Cristian Bușoi ar fi trebuit să ne întrebe și pe noi, transportatorii, de ce ducem această luptă și ce înseamnă UBER pentru afacerile legale din această țară, înainte de a se lansa în declarații. Nu îl acuzăm pe liderul PNL de o legătură cu lobby-ul pentru UBER și chiar ne-am dori să nu fie acesta motivul real al interveției domniei sale în lupta naostră, însă domnia sa nu cunoaște problemele reale ale transoprtatorilor și a acționat în virtutea unei lupte politice care pe noi nu ne interesează. Nu întotdeauna primează adeziunile politice, mai ales atunci când este o luptă de aproape un deceniu, pe care noi, transportatorii, o ducem cu mai multe guverne, pentru respectarea legilor în România, pentru eliminarea pirateriei și a concurenței neloriale. Vom fi intervenienți în procesul pe care doamna Primar General îl va intenta împotriva lui Cristian Bușoi. Suntem membri ai mai multor partide politice, avem inclusiv membri PNL în C.O.T.A.R., iar această luptă nu este una politică!”, declară Vasile Ștefănescu, președinte C.O.T.A.R.

Îi răspundem domnului Cristian Bușoi, care acuză PSD de interese în eliminarea pirateriei din Transporturi, amintind faptul că singurul premier al României care a semnat un protocol cu transportatorii și l-a respectat a fost Emil Boc (PDL), în anul 2010. Ordonanța 34 din 2010 ar fi trebuit să elimine pirateria din transporturi, însă după numai câteva luni de la adoptarea acesteia, parlamentarii au modificat-o, astfel încât să nu se mai poată aplica. Mai mult, în anul 2015, Lucian Șova (PSD) a introdus în lege sintagma „în mod repetat”, astfel încât organismele de control nu pot aplica legea decât dacă demonstrează că cei prinși în trafic au mai făcut transport ilegal de persoane și nu sunt la prima abatere – lucru care elimină, practic, posibilitatea de a interveni pentru eliminarea pirateriei din transportul rutier. Nu discutăm de interese politice, ci de respectarea legii în România.

“Nu există niciun motiv real al interzicerii Uber și Taxify. Nu au existat plângeri de la nivelul cetățenilor, nu au existat încălcări ale legii de către companiile respective, ba dimpotrivă, chiar companiile contribuie la bugetul local și la îmbunătățirea condițiilor de transport din Capitală. Singurul motiv real al deciziei primarului este un lobby puternic, mulți bani și beneficii câștigate de un grup de interese apropiat primarului general. Fără îndoială că și Uber și Taxify produc concurență și nemulțumire, dar de aici și până la interzicerea a două companii private este cale lungă, iar decizia Primăriei întoarce Bucureștiul în timp”, afirmă Bușoi, într-un comunicat.

Îi amintim domnului Cristian Bușoi că noi nu avem nicio legătură politică cu PSD sau cu Primarul General Gabriela Firea, însă fostul președinte ANAF, Octavian Teodor Deaconu, are legătură cu PNL, el fiind cel care a permis intrarea UBER în România, iar fiica acestuia  fiind la conducerea firmei UBER din România. Ale cui sunt interesele, domnule Cristian Bușoi?

Din moment ce în România nu se poate deschide un simplu chioșc fără respectarea prevederilor legale, tot în România este amendat orice amărât care își vinde zarzavaturile la colț de stradă, dar peste 8.000 de șoferi UBER pot face taximetrie nelicențiată doar în București, deși numărul de licențe de taxi e limitat la 10.260, nu înțelegem de ce această activitate ilegală nu este oprită de autorități, pentru că se știe foarte bine cine este în spatele acestor afaceri. Cum își permite UBER să spună că mii de șoferi pot obține venituri în plus? În baza căror legi și autorizări sunt obținute?

Nu sunt respectate prevederile Codului Fiscal. Zecile de mii de autoturisme care practică activitatea de transport persoane prin intermediul acestor aplicații – UBER, TAXI FY, BLA BLA CAR etc. – nu sunt licențiate și autorizate, iar șoferii nu au atestat. Nu fac ITP din 6 în 6 luni și nu respectă prevederile legale din domeniu. Mai mult: 25% din veniturile ilicite obținute rămân în Olanda și sunt purtătoate de taxe, impozite și TVA. De ce nu vor să se autorizeze în România? La aceste întrebări, reprezentanții acestor platforme ori nu au răspuns, ori răspunsurile lor nu au avut nicio legătură cu întrebarea pusă.

COTAR este reprezentativă la nivel naţional, conform Legii nr. 62/2011 şi a Sentinţei Civile nr. 23 FED/16.11.2013, Sentinţă Civilă nr. 2 REP/16.01.2017 pronunţată de Tribunalul Bucureşti, pe sectorul de activitate „transporturi rutiere”, ”şcoli de conducere auto” având ca membri federaţii şi asociaţii din rândul transportatorilor de persoane, transportatorilor în regim de taxi şi închiriere, şcolilor de conducători auto.

1 COMENTARIU

  1. De ce primăria capitalei nu ia măsuri cu cele 2000 de taxi galbene care nu sunt inregistrate la nici o firmă de taxi si masini furate și colantate care circula in regim de taxi
    De ce politia si primăria nu amendează tacîmurile care refuză comenzile clienților care se roagă de șoferi pe bani lor si nu amendează tacîmurile care au clienti si circula cu becul verde aprins.Au lege în baza căreia pot amenda ambele abateri.In Moscova oricine poate face taximetrie la un simplu semn făcut de pe trotuar.Acesta este UBER rusesc si nu deranjează pe nimeni.In china s-a făcut UBER chinezesc local si toata lumea este mulțumită numai în România ce merge bine trebuie distrus la cererea taximetristilor unii având sicazier,vezi centrul istoricn

LĂSAȚI UN MESAJ