Mercedes-Benz Vito: aceeași linie de asamblare, de peste 25 de ani

Producția autovehiculelor comerciale de dimensiuni medii Vito a început de mai bine de 25 de ani în fabrica Mercedes-Benz din Vitoria, în nordul Spaniei. Prima generație de autoutilitare nu a marcat doar începutul unei ere noi pentru autovehiculele comerciale ușoare Mercedes-Benz, ci și importanța inovației fabricii istorice din Vitoria-Gasteiz: cu această modernizare fundamentală, capacitatea de producție anuală a crescut atunci la 80.000 de autovehicule.

Producție în Fabrica Mercedes-Benz din Vitoria

Datorită extinderii fabricii, a unui nou centru logistic și a unui nivel ridicat de procese de fabricație automatizate, a fost creat unul dintre cele mai moderne centre europene Mercedes-Benz, potrivit comunicatului transmis ZIUA CARGO.

„În urmă cu mai bine de un sfert de secol, centrul din Vitoria, cu tradiția sa de lungă durată, a reprezentat o legatură inseparabilă cu Mercedes-Benz Vito. Cu fiecare generație de model Vito, Mercedes-Benz a investit în mod constant în producție și a căutat să modernizeze procesul de producție. Rezultatul reprezintă una dintre cele mai eficiente fabrici de autovehicule Mercedes-Benz, care furnizează produse de top în segmentul autovehiculelor comerciale ușoare mijlocii”, spune Ingo Ettischer, Head of Mercedes-Benz Vans Operations.

Fabrica Mercedes-Benz din Vitoria are acum în jur de 4.900 de angajați. Situată la vest de centrul orașului, se întinde pe o suprafață de 642.295 m². De la extinderea din 2001, clădirile de producție acoperă acum o suprafață totală de 370.000 m², echivalentul a aproximativ 50 de terenuri de fotbal. Fabrica aprovizionează aproape toate piețele globale. În același timp, fabrica este unul dintre cele mai importante centre industriale din regiunea bască, producând peste două milioane de autoutilitare, din 1995.

Cea mai mare parte a producției este ocupată de Vito, care a primit un facelift cuprinzător în anul 2020. Cele mai importante aspecte ale facelift-ului sunt varianta eVito Tourer fără emisii (consum electric, combinat: 26,2 kWh/100 km; emisii de CO2, combinate: 0 g/km) cu un motor electric cu cuplu mare și cu o autonomie de până la 421 de kilometri, precum și noua eficientă și puternică generație diesel cu patru cilindri din familia motoarelor OM 654.

Noile produse și caracteristici din domeniul sistemelor de asistență și infotainment, precum și o serie de îmbunătățiri ale design-ului completează noua autoutilitară de dimensiuni medii. Pe lângă Vito, Clasa V și eVito, din 2020, EQV (consum electric, combinat: 26,4-26,3 kWh/100 km; emisii de CO2, combinate: 0 g/km), primul MPV premium complet electric de la Mercedes-Benz este asamblat în Vitoria.

Fabrica Mercedes-Benz din Vitoria

Fabrica din Vitoria-Gasteiz a fost construită în 1954 și a început să producă autovehicule pentru brandul DKW în anul următor. Mercedes-Benz AG, așa cum se numea și atunci, a fost în strânsă legătură cu Auto Union în anii care au urmat, înainte de a dobândi proprietatea deplină a centrului de producție, în 1981. Din 1988 până în 1995, Mercedes-Benz a produs seria de autoutilitare MB 100-180 în această fabrică istorică. Seria de modele a fost predecesorul direct al Vito și al modelelor din aceeași familie – Viano și Clasa V.

Începutul producției autoutilitarelor Vito în urmă cu 25 de ani a mers mână în mână cu o modernizare completă a fabricii din Vitoria: ca parte a procesului de restructurare, capacitatea de producție a fost apoi mărită la 80.000 de unități pe an. În timp ce vechea unitate de producție MB-100 a fost complet dezasamblată, Mercedes-Benz a extins și modernizat sălile de asamblare și a înființat un nou centru logistic. Procesele de lucru automatizate în atelierul de vopsitorie, la fel și automatizarea până la 80% a atelierului de caroserie și multe noi procese de asamblare au sporit eficiența centrului de producție.

Fabrica Mercedes-Benz din Vitoria

Cel mai mare salt în tehnologie la lucrările de la Vitoria a fost producția inteligentă de caroserie pentru Vito: platforma versatilă a fost concepută de la început nu numai pentru furgon, ci și pentru variantele de autovehicule comerciale ușoare pentru pasageri și transport persoane, ultima dintre acestea fiind introdusă ulterior. Pentru a garanta standardele de calitate Mercedes-Benz, a fost construit și un centru de măsurare 3D ultramodern, care monitoriza constant și individual caroseriile pentru a se asigura de calitatea producției și astfel, Mercedes-Benz a reușit să ofere același nivel de calitate comparativ cu autoturismele din anii ’90.

Pentru a pregăti angajații pentru noile lor sarcini, li s-a oferit o pregătire aprofundată cu privire la noua generație de autoutilitare, în mare parte la fabrica din Sindelfingen. În plus, restructurarea centrului de producție a inclus în specificațiile sale designul ergonomic al locurilor de muncă: acest lucru a contribuit la menținerea sănătății angajaților și a sporit eficiența proceselor de lucru.

Generațiile ulterioare Vito nu numai că au adus modificări producției, dar au adus și alte investiții în fabrică – ultima investiție a fost făcută între anii 2014 și 2016. Mai presus de toate, modernizarea s-a concentrat pe flexibilitatea fabricii, care acum permite realizarea unei game variate de modele și integrarea sistemelor de conducere tradiționale și electrice.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.