Metroul Dr. Taberei – Universitate, licitat

Metrorex a organizat, miercuri, licitatia pentru realizarea lucrarilor de structura ale tronsonului Drumul Taberei – Universitate, pe Sectiunea Raul Doamnei – Hasdeu (Opera). Investitia in valoare de 395 milioane de euro urmeaza sa se finalizeze la 12 luni de la data adjudecarii contractului.

 

Criteriul de atribuire a contractului de executie este oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic. Finantarea acestui prim tronson al Magistralei 5 de Metrou Drumul Taberei – Pantelimon este asigurata dintr-un credit acordat de Banca Europeana de Investitii. Acordul de imprumut a fost semnat, in noiembrie anul trecut, de Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, si de Matthias Kollatz-Ahnen, vicepresedintele BEI.

Lucrarile vor necesita exproprieri de terenuri in suprafata de 7.603 mp, din care 1.614 mp sunt constructii proprietate privata (ale persoanelor fizice). Sunt, de asemenea, ocupati 15.199 mp teren apartinand domeniului public al statului, sau local, si sunt propuse pentru desfiintare 637 mp de constructii din domeniul statului. Membrii Comisiei pentru efectuarea cercetarii prealabile in vederea declararii de utilitate publica a Magistralei 5, formata din reprezentantii ministerelor Transporturilor, al Dezvoltarii si al Finantelor, din cei ai primariilor sectoarelor 1, 3, 5 si 6 si ai conducerii municipalitatii – prin primarul general Sorin Oprescu si arhitectul-sef Gheorghe Patrascu – au semnat in unanimitate procesul verbal de constatare prin intermediul caruia s-a propus Guvernului declararea investitiei ca fiind de utilitate publica.

Oprescu si Udriste si-au dat mana

Comisia a analizat si avantajele economico-sociale si ecologice ale investitiei, care sustin necesitatea lucrarii, respectiv imbunatatirea conditiilor de trafic in Bucuresti, cu efect imediat in fluidizarea transportului de suprafata, cresterea sigurantei rutiere datorata deplasarii cu metroul, reducerea cheltuielilor sociale, cresterea oportunitatilor economice in zonele cu acces la metrou. Din punct de vedere al protejarii mediului, se estimeaza o reducere semnificativa a nivelului de noxe, prin renuntarea, de catre unii bucuresteni, la transportul cu automobilul personal, dar si reducerea nivelului de poluare cu praf.

Primarul general Sorin Oprescu a propus infiintarea unei structuri de coordonare permanenta intre municipalitate si Metrorex. \”Vrem sa aducem la aceeasi masa responsabilii din toate institutiile implicate, pentru a corela lucrarile si a avea un proiect comun in privinta imbunatatirii conditiilor de trafic in Bucuresti. Gheorghe Udriste, directorul general al Metrorex, a fost intru totul de accord. \”Apreciez ca absolut necesar a se constitui un grup de lucru comun Municipalitate-Metrorex, care sa coordoneze si sa integreze programul de lucrari care vizeaza linia de metrou cu lucrarile demarate de Primaria Capitalei, respectiv pasajul internodal Razoare si parcarea subterana de la Universitate\”, a precizat Udriste.

Cei doi au stabilit ca, pe parcursul executiei casetei de metrou intre zona Operei si Rosetti (de-a lungul celor doua bulevarde Kogalniceanu si Regina Elisabeta), sa se realizeze, la nivelul intermediar, o caseta edilitara pentru traficul general si pentru utilitati, iar transportului public si pietonal sa-i fie rezervata zona de suprafata.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.