Microbuzele implicate in accidentul rutier din Ungaria efectuau transporturi ilegale de persoane pe ruta Italia-Romania

 

Potrivit unui comunicat FORT, cele 3 microbuze, avand numerele de inmatriculare: NT-15-KRI, NT-07-KJT, NT-07-MRL, executau saptamanal curse ilegale de transport persoane pe ruta Romania-Italia. Cu toate ca Federatia Operatorilor Romani de Transport, prin reprezentantii din teritoriu, dar si la nivel central, a facut numeroase sesizari catre autoritati cu privire la fenomenul pirateriei din transporturi, fenomenul capata pe zi ce trece din ce in ce mai multa amploare, mai ales cu concursul politiei rutiere si al politiei de frontiera.

 

\”Din informatiile noastre, activitatile acestor mijloace de transport sunt cunoscute de catre politia de frontiera, care insa nu face absolut nimic pentru stoparea acestui fenomen.

La nivel national, in fiecare zi, zeci de astfel de autovehicule efectueaza curse contra cost intre orase din Romania si orase din Europa, fara a detine nici un document legal – autorizatie sau licenta, punand viata pasagerilor in pericol si distrugand firmele licentiate pentru astfel de transporturi, platitoare de taxe si impozite.

Cauzele cele mai importante ale producerii acestor accidente sunt:

1. Oboseala: faptul ca autovehiculele sunt conduse pe intreg traseul de un singur sofer, care nu se odihneste pentru ca nu il obliga absolut nici o lege sa faca acest lucru, spre deosebire de operatorii licentiati.

2. Starea tehnica in care se afla autovehiculele: pentru ca, spre deosebire de operatorii autorizati, aceste mijloace de transport nu efectueaza ITP-ul din 6 in 6 luni.

3. Viteza excesiva cu care se deplaseaza, din dorinta de a face cat mai multe curse ilegale.

Daca autoritatile de stat nu vor sa ia masuri, astfel de tragedii se vor intampla din ce in ce mai des, fenomenul fiind deja scapat de sub control.

FORT a transmis autoritatilor liste intregi cu numerele de inmatriculare ale autovehiculelor ce efectueaza transporturi ilegale si s-a implicat direct chiar si in operatiuni de tip flagrant, insa este nevoie ca si ceilalti factori implicati sa-si faca datoria cu adevarat.

Din sesizarile primite de la operatorii de transport reiese ca acesti pirati ofera contra «tacerii» autoritatilor foloase materiale necuvenite. Tariful perceput pentru fiecare persoana transportata este chiar mai mare decat cel practicat de operatorii de transport, pasagerii fiind incantati de faptul ca ajung mult mai repede, nefiind insa constienti de pericolele la care se expun.

La o astfel de cursa, un transportator ilegal incaseaza peste 1.500 euro, pentru ca, odata cu contravaloarea transportului pasagerilor, se castiga bani si din transportul diferitelor pachete trimise de romanii ce muncesc in strainatate, acasa.

Iata cum piratul, fata de care statul nu actioneaza in nici un fel, reuseste sa bage in buzunar peste 4.000 euro/autovehicul, in timp ce statul si operatorii de transport licentiati se zbat in criza economica actuala.

FORT cere inca o data, imperativ, aplicarea legii si eliminarea acestor fenomene si trage, in acelasi timp, un mare semnal de alarma asupra posibilitatii ca astfel de evenimente sa se petreaca in orice clipa\”, se arata in comunicatul FORT.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.