Ministerul Transporturilor, stapan pe Palatul CFR

 

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a preluat Palatul CFR, cladirea in care functioneaza institutia, in contul unei datorii de 109,2 milioane lei si dupa poprirea conturilor CFR SA. Astfel, institutia a intrat in posesia actiunilor detinute de CFR SA, companie pe care o controleaza, la Grupul de Exploatare si Intretinere Palat CFR, reprezentand 100% din capital.

\”Decizia preluarii pachetului de actiuni vine ca urmare a emiterii unei sentinte judecatoresti definitive si irevocabile, care obliga CFR SA la plata datoriei catre MTI. MTI a preluat pachetul de actiuni detinut de CFR SA la Grupul de Exploatare si Intretinere Palat CFR in contul stingerii unei creante de 109.253.456,5 lei, originea datoriilor fiind nejustificarea unor sume de bani alocate sub forma de imprumut\”, se arata intr-un comunicat al MTI.

Ministerul sustine ca aceste datorii au continuat sa se acumuleze in perioada 2007-2009, din cauza subfinantarii sistemului feroviar, prin absenta unor bugete aprobate in perioada respectiva. \”Actionarea in judecata pentru recuperarea datoriei a avut loc in anii 2005 si 2006, ca urmare a multiplelor sesizari din partea Directiei de Buget din MTI. In urma sentintelor definitive si irevocabile, MTI a sesizat in data de 10 iunie a.c. executorul judecatoresc, iar la inceputul lunii septembrie a.c., prin dispozitia executorului judecatoresc, au fost poprite conturile CFR SA\”, arata MTI.

Pentru deblocarea conturilor CFR, MTI si CFR SA au convenit transferarea pachetului de actiuni detinut de compania feroviara la Palatul CFR. \”Palatul CFR nu va trece in administrarea RA-APPS, iar chiriile pentru spatiile din Palatul CFR nu vor fi majorate. Palatul CFR va continua sa aiba aceeasi utilizare, ramanand un simbol al transporturilor romanesti\”, se mai arata in comunicat.

Palatul CFR este situat in Sectorul 1 al Bucurestiului, in imediata apropiere a Garii de Nord, iar in cladire isi au sediul MTI si mai multe companii din subordinea sa. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.