MOL Investor Day

    MOL a organizat în 8 noiembrie Investor Day în Londra, pentru a prezenta un raport de evoluţie a activităţii şi o actualizare a ţintelor strategice definite în „Strategia 2030 a Grupului MOL” anunţată cu doi ani în urmă.

    foto: Jean-Mihai Pâlșu

    Iată precizările, în comunicatul remis redacției:

    Odată cu menţinerea modelului de afaceri integrat şi obţinerea de rezultate solide, MOL a demarat şi un proces de transformare prin care îşi propune să devină principala companie de produse chimice din ECE, o organizaţie puternic orientată către client, precum şi prima opţiune a angajaţilor, clienţilor şi investitorilor.

    MOL şi-a majorat ţinta orientativă a rezultatului operaţional CCS EBITDA pentru 2019-2021 cu aproximativ 10% la 2,2-2,4 miliarde USD, pe baza unui profil de producţie actualizat la mijlocul perioadei pe segmentul Upstream şi a unei contribuţii solide a segmentului Consumer Services. În perspectivă, în perioada 2022-23 MOL estimează o nouă creştere a rezultatului anual EBITDA la 2,4-2,6 miliarde USD, în momentul în care contribuţia proiectelor strategice de pe segmentul Downstream, inclusiv cea a investiţiei în polioli, va fi deja vizibilă.

    Segmentul Upstream şi-a majorat ţinta orientativă a producţiei la mijlocul perioadei. Acum preconizează că actualul portofoliu va putea produce 100-110.000 barili echivalent petrol pe zi chiar până în 2023. Această valoare este determinată de programul de dezvoltare a zăcământului Shaikan din regiunea Kurdistan a Irakului şi de producţia  extinsă din Marea Britanie, precum şi de programele de optimizare din Ungaria şi Pakistan. MOL îşi propune să adauge rezerve noi de 350 milioane de barili echivalent petrol până în 2023.

    Segmentul Downstream va continua să-şi crească eficienţa până în 2023, în timp ce prima rundă de proiecte strategice şi transformaţionale va avea deja o contribuţie evidentă la rezultate până în 2022-23. MOL vede un potenţial de creştere considerabil şi în valorificarea tuturor avantajelor oferite de reglementarea Organizației Maritime Internaționale (OMI) privind combustibilii marini. Deoarece schimbarea specificațiilor la carburanți va interzice combustibilii marini cu conținut ridicat de sulf începând cu ianuarie 2020, se pot extinde marjele la rafinăriile Dunărea și Bratislava, care nu au producție de combustibili marini.

    Segmentul Consumer Services urmează să genereze un rezultat EBITDA de peste 500 mil. USD până în 2023 prin acoperirea cererii de carburant tradiţional şi alternativ în ECE, consolidarea rezultatul EBITDA la bunurile de consum şi extinderea serviciilor de mobilitate. MOL îşi va dubla numărul staţiilor cu Fresh Corner, care va ajunge la 1.250 până în 2021. Parcul de automobile din cadrul MOL Limo va fi extins la 600 de maşini în Budapesta, complet electrice, iar programul va fi implementat şi în alte 2-3 oraşe.

    Grupul MOL este o companie internațională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări, 26.000 de angajaţi în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. În domeniul explorării și producției de hidrocarburi, experiența Grupului sprijină operațiunile de producție în 8 țări și activitățile de explorare în 13 țări. Grupul MOL controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 9 țări, din care 218 în România.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.