Noi bariere la Giurgiu


 

Reprezentantii conducerii CJ Giurgiu au blocat accesul vehiculelor de peste 7,5 tone la punctul de frontiera dintre Romania si Bulgaria.

 

 

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania – UNTRR a semnalat, inca o data, actiunile, catalogate intr-un comunicat al Uniunii, antieuropene si abuzive ale Consiliului Judetean Giurgiu, care pune noi bariere in calea transportului profesional de marfa.

Reprezentantii conducerii CJ Giurgiu au blocat accesul vehiculelor de peste 7,5 tone la punctul de frontiera dintre Romania si Bulgaria interzicand accesul pe Drumul European 5 – care este si parte a Retelei Transeuropene de Transport si parte a Retelei TEN – obligand vehiculele comerciale la o varianta ocolitoare (DN5 – comuna Oinacu – punctul de frontiera Giurgiu), care trece printr-un drum comunal DC 94 si un drum judetean DJ507, inferioare din punct de vedere al portantei fata de un drum european (10 t/axa motoare pe drum judetean fata de 11,5 t/axa motoare pe un drum national/european).

„In mod abuziv, autoritatile locale din Giurgiu ii asteapta acum pe transportatorii de marfa pe aceasta ruta ocolitoare impusa de aceleasi autoritati si ii amendeaza cu sume incepand de la 25.000 de lei pentru depasirea limitei masei pe axa. Asociatia noastra a atentionat Consiliul Judetean Giurgiu si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii asupra faptului ca prin masurile pe care aceasta autoritate locala le ia impotriva transportatorilor rutieri, se incalca flagrant angajamentele asumate de Romania in cursul negocierilor de aderare la Uniunea Europeana“, se arata in comunicatul UNTRR.

Uniunea a solicitat autoritatilor romane transferul drumurilor care constituie varianta ocolitoare la Drumul european 5 in administrarea CNADNR, reclasificarea acestora ca drumuri nationale reabilitate care, din punct de vedere al portantei, sa permita limitele de masa europene de 11,5 tone/axa simpla motoare si astfel sa fie respectate dispozitiile Tratatului de aderare la UE.

Lipsa de raspuns din partea autoritatilor romane fata de aceasta problema a transportatorilor profesionisti, atat romani, cat si europeni a determinat UNTRR sa se adreseze Uniunii Internationale a Transporturilor Rutiere – IRU, la care UNTRR este afiliata, ca si Comisiei Europene – Directia Generala Mobilitate si Transport si Directia Generala intreprinderi.

Radu BORCESCU

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.