Noi prevederi legale, în Franța, privind odihna săptămânală

Autoritățile din Franța au adoptat Decretul nr. 2020-1088 (publicat în Jurnalul Oficial francez din 26 august) privind stabilirea diferitelor dispoziții referitoare la exercitarea profesiei de operator de transport rutier, completând Codul de transport, și, totodată, de modificare a Codului rutier. Practic, se stabilesc două noi infracțiuni privind perioada de odihnă săptămânală a șoferilor profesioniști din transportul de marfă. 

Decretul simplifică procedura de înregistrare în registrul național al companiilor de transport rutier în ceea ce privește starea capacității financiare. Acesta prevede, la înregistrarea inițială, eliminarea obligației de a avea documentele care justifică respectarea acestei condiții. În schimb, compania are obligația de a comunica toate datele de contact ale uneia dintre aceste persoane.

De asemenea, este planificat un mecanism specific pentru verificarea capacității financiare a microîntreprinderilor.

În plus, textul adaptează scutirea la înregistrarea în registru pentru fermele care efectuează transport de mărfuri în cadrul asistenței agricole reciproce.

Totodată, decretul modifică dispozițiile privind sancțiunile. Prevederile Codului de transport sunt completate în cazul încălcării grave a obligației de odihnă săptămânală a șoferilor.

Decretul prevede faptul că depășirea cu până la 12 ore a termenului de la care trebuie luată perioada de odihnă săptămânală după șase perioade consecutive de 24 de ore de la perioada de odihnă săptămânală precedentă este pedepsită cu amendă de 450 de euro. Articolul R 3315-11 fixează o amendă de 1.500 de euro pentru depășirea cu 12 ore sau mai mult a acestui termen. Aceste două dispoziții au început a fi aplicate de la data de 27 august.

Și odihna conducătorilor de vehicule ușoare face obiectul unei sancțiuni contravenționale, stabilite de Decretul 2020-1104 din 31 august, publicat în JO francez în data de 2 septembrie. Astfel, se sancționează cu amendă de clasa a 5-a (1.500 de euro) angajatorul care își forțează șoferul să efectueze o perioadă de odihnă zilnică sau săptămânală la bordul unui vehicul ușor sau într-o facilitate de cazare care nu oferă condiții de securitate, confort și igienă. Salariatul trebuie să fie în măsură să demonstreze că și-a luat pauzele în bune condiții. 

Codul rutier a fost modificat pentru ca, pe de o parte, să permită controlorilor de transporturi terestre să emită amenzi la interzicerea circulației vehiculelor grele de mărfuri în anumite zone în caz de poluare atmosferică și, pe de altă parte, pentru a clarifica procedura de imobilizare a vehiculelor cu defecte tehnice.

Prevederile Codului de transport și ale Codului rutier modificat prin decret pot fi consultate, în formularea acestora rezultată din această modificare, pe site-ul Légifrance , aici:

https://www.legifrance.gouv.fr/jorf/id/JORFTEXT000042263180/

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.